Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان نسبت به شروع بارندگی‌ها از هفته آینده، هم افزایی دستگاه‌های عضو این جلسه ضروری است تا میزان آمادگی دستگاه‌ها برای مواجهه با بارش‌های فصل سرما افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان شامل اداره راهداری و پلیس راه باید کمبود تجهیزات مورد نیاز خود را در سطح ملی پیگیری و تأمین کنند و استانداری با تمام توان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طبق ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتباراتی هر سال به صورت ملی برای هزینه‌های پیشگیری، مرمت و جبران در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.

فرخزاد با بیان اینکه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و خدمات رسان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و نیرو‌های نظامی برای مقابله با بیماری کرونا درگیر هستند، اضافه کرد: باید پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم را برای مقابله با بحران‌های احتمالی در این شرایط بیش از گذشته داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به فصل بارندگی و برف گیر بودن برخی از روستا‌های استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بازگشایی راه‌های روستایی در فصل زمستان ضروری است.

فرخزاد خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها در ارتباط با آب گرفتگی معابر و مسیل‌های درون شهری از آمادگی لازم برخوردار باشند و دهیاری‌ها نیز موظف هستند کار‌های مرتبط با این موضوع را در نقاط روستایی انجام دهند.

وی یادآور شد: دستورالعمل‌های بهداشتی در اسکان ضروری مسافران در حوادث غیر مترقبه و مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی به دلیل بارش برف در شرایط کرونایی مد نظر باشد.

معاون استاندار تاکید کرد: همچنین بررسی و حل مشکلات احتمالی خطوط آب، گاز و برق و تأمین سوخت در انبار‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در فصل سرما مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فصل سرما مدیریت بحران شیوع کرونا برای مقابله دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر