Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه اخیر خود با نشریه تایم برجام را تنها راه جلوگیری از تبدیل ایران به قدرتی هسته‌ای دانست و بر ضرورت مذاکره آمریکا تحت دولت جدید به ریاست جمهوری «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها درانتخابات این کشور، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، اروپا را دشمن خود قلمداد می‌کرده و تعرفه‌های سنگینی بر کالا‌های اروپایی در دولت او تعریف شده است افزود: «ترامپ مسئول حس کنونی ماست که پشتیبانی آمریکا امری قابل اعتماد نیست.»

این مقام ارشد اروپایی در ادامه با بیان آنکه ترامپ نوعی آگاهی به اتحادیه اروپا داده افزود: «من معتقدم باید آگاه باشیم. ما نمی‌توانیم فکر کنیم ترامپ دیگر در آنجا نیست و دوباره به تفکر پیشین خود بازگردیم.»

بورل همچنین در این گفتگو به این مسئله که عمیق‌تر شدن شکاف میان اروپا و آمریکا پیش از ریاست جمهور بایدن به دلیل مسائلی درباره چین و ایران امری محتمل هست نیز پرداخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بازگشت به توافق هسته‌ای ایران (برجام) را حتی پس از اتمام کار دولت ترامپ کاری دشوار دانست و دلیل آن را وجود نگرانی‌هایی از سوی دو طرف به دلیل امکان لغو دوباره آن از سوی آمریکا عنوان کرد.

به عقیده بورل: «این تنها یک توافق هسته‌ای نیست و توافقی اقتصادی نیز به حساب می‌آید؛ بنابراین ایران نیز توقع دارد در ازای توقف برنامه هسته‌ای خود چیزی دریافت کند.»

سپس این مقام ارشد اروپایی بر لزوم مذاکره میان آمریکا و ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن اشاره کرده و افزود: «توافق برجام تنها راه جلوگیری از تبدیل ایران به قدرتی هسته‌ای است. به عقیده من راه دیگری وجود ندارد.»

در بخش دیگری از صحبت‌هایش بورل اشاره‌ای به جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن داشت و در این باره نیز گفت: «ما نمی‌خواهیم در میان این جنگ تجاری باشیم.»

به اعتقاد این مقام اروپایی: «آمریکا و اروپا متحد هستند، اما این دلیل بر مشترک المنافع بودن آن‌ها نیست.»

در انتها نیز او با اشاره به آنکه تاکنون اروپایی‌ها از آمریکا می‌خواستند امنیتشان را تأمین کنند افزود: «اکنون باید خودمان آمادگی تأمین امنیتمان را داشته باشیم. این مسئله ارتباط با مسئول کاخ سفید نخواهد داشت.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دونالد ترامپ توافق هسته ای ایران توافق برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!