Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانپور خطاب به شهردار رشت گفت: شهردار باید ظرف دو هفته تیم مدیریتی خود را منصوب می‌کرد اما در حال از دست دادن زمان کاری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد رمضانپور» در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۸ آبان) برگزار شد خطاب به شهردار گفت: شهردار باید مدیران خود را هر چه زودتر انتخاب کند زیرا در حال از دست دادن زمان کاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای شهر رشت افزود: انتصابات در شهرداری بر اساس شایسته سالاری و تخصص باید باشد و تیم کاری شهردار باید هر چه سریع‌تر تشکیل شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه فوق، با انتقاد از عملکرد سازمان زیباسازی سیما و منظر شهری گفت: باعث شرمساری است که سرانه فضای سبز شهر رشت نسبت به شهرهای کویری بسیار کمتر است.


رمضانپور با بیان اینکه در حال از دست دادن فرصت نهالکاری و درختکاری هستیم ادامه داد: به جای اینکه برای خرید نهال و گل از ورامین و پاکدشت و محلات هزینه های فراوانی کنیم می توان به راحتی در حواشی رودخانه ها به کاشتن نهال و گل اقدام کرد.


وی تصریح کرد: چنین اقدامی می تواند برای شهرداری درآمدزایی کرده و علاوه بر تزریق روحیه نشاط و سرزندگی در خیابان های رشت، موجب استفاده ی شهرداری های همجوار هم بشود.

 

*طرح الزام شهرداری برای خرید بنای تاریخی دانشسرا

اما آنچه که در جلسه ی یکصد و هفتاد و دوم شورای شهر رشت بحث برانگیز شد، طرح الزام شهرداری به مرمت و خرید بنای میراثی دانشسرا بود که با دو فوریت به امضا و تصویب اکثریت اعضای شورا رسید. در این طرح با توجه به وضعیت بحرانی سقف ساختمان میراثی دانشسرا که به ثبت ملی هم رسیده، شهرداری ملزم شد که نسبت به خرید این بنا، مرمت، احیا و سپس واگذاری آن به بخش خصوصی و سرمایه گذار در اسرع وقت اقدام کند.


با اینکه این طرح به امضا و تصویب اکثریت اعضا رسید، عضو شورا نسبت به حذف مشوق‌های سرمایه گذاری در بناهای تاریخی شهر هشدار داد و ابراز نگرانی کرد. 


«رضا رسولی» ضمن موافقت با طرح فوق، با بیان اینکه صرف خرید بناهای تاریخی نمی‌تواند حافظ هویت و تاریخ شهر باشد اظهار کرد: آنچه که باید مدیریت شهری برای حفظ تاریخ و هویت شهر انجام می داد، تسهیل مسیر سرمایه گذاری بر روی بناهای تاریخی توسط مردم بود که متاسفانه با حذف و کمرنگ کردن مشوق های لازم، این مهم تاکنون به خوبی در شهرداری و شورا صورت نگرفته است.


وی افزود: اگرچه خرید بناهای تاریخی اقدام مثبتی است اما باید پذیرفت که نتوانسته ایم در مردم رغبت لازم برای ورود به سرمایه گذاری در بناهای میراثی شهر و ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری ایجاد کنیم.


با این سخنان، عضو دیگر شورا با دفاع از طرح خرید بنای دانشسرا گفت: باید ورود شهرداری به خرید بناهای تاریخی را به فال نیک گرفت.


«بهراد ذاکری» تصریح کرد: هرچند مرمت ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری مانند ساختمان ساعت و ساختمان فرهنگ و هنر در اولویت است اما دغدغه های شهروندان و فشار افکار عمومی نسبت به وضعیت بنای میراثی دانشسرا باعث شد که طرح خرید این بنا تدوین شود.

 

*خرید بنای دانشسرا یادگاری شورای پنجم‌ خواهد بود

عضو دیگر شورا هم با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید حساسیت بیشتری نسبت به بناهای تاریخی داشته باشد گفت: اداره کل میراث استان باید نسبت به تفاهمنامه مشترک با شهرداری به منظور مرمت و تبدیل ساختمان های تاریخی شهرداری به موزه پاسخگو باشد. 


«امیرحسین علوی» با اشاره به تاریخچه ساختمان دانشسرا گفت:‌ خرید بنای میراثی دانشسرا از سوی مدیریت شهری، می تواند یادگاری خوبی از شورای پنجم شهر باشد.


بدین ترتیب با امضای ۹ عضو شورا، طرح الزام شهرداری رشت به مرمت و خرید بنای دانشسرا به تصویب اعضا رسید.

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتصاب مدیران دانشسرای رشت شهردار رشت طرح الزام شهرداری بناهای تاریخی خرید بنای شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

پوریا فخری نایب رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه، گفت : در نهایت امروز (۱۲ اردیبهشت) با حضور ۱۰ عضو شورا و شهردار کرمانشاه این لایحه مجددا بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

وی افزود: برخی اعضای شورا نسبت به بالابودن رقم برخی کُدهای بودجه‌ای انتقاد داشتند که این موارد با حضور شهردار کرمانشاه رفع و درصد آنها کاهش پیدا کرد. بطور مثال مبلغی که برای هزینه‌های متفرقه در نظر گرفته شده بود کاهش و مبلغ رفاهیات پرسنل شهرداری افزایش داده شد.

نایب رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد.

وی افزود: این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات شورا جهت تایید نهایی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هم گفت: بررسی این لایحه در دستور کار جلسه امروز قرار نداشت و اولویت ما تصویب لایحه بودجه امسال شهرداری بود.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که شورای شهر به برخی کُدهای بودجه‌ای وارد دانست، تصویب آن بیش از دو ماه به تاخیر افتاد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • تقدیر شهردار گناباد از مجموعه مدرسه فنی حرفه ای شهید عباسپور
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟