Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه روزجمعه جلسه نهایی چگونگی محدودیت‌ها برگزار و نتیجه نهایی اعلام می شود گفت: با تعریف جدید از کرونا در خوزستان شهر قرمز نداریم و اکثرا در وضعیت نارنجی و زرد هستند اما محدودیت‌ها در تمام مراکز استان ها از جمله اهواز اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (چهارشنبه ۲۸ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در کشور و به تبع آن در خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط و پیک بیماری که در فصل پاییز همزمان با سندورم سنتی تنفسی فشار بر کادر درمان را زیاد کرده، لازم است محدودیت‌ها ایجاد شود البته شرایط خوزستان نسبت به استان‌های دیگر قابل قبول تر بوده و در یک هفته اخیر رو به بهبود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه روز جمعه جلسه نهایی برای چگونگی محدودیت‌ها برگزار و نتیجه نهایی اعلام می‌شود افزود: از شنبه محدودیت ها در اهواز و کارون اعمال می شود؛ با تعریف جدید از کرونا شهرستان قرمز در استان نداریم و اکثرا در وضعیت نارنجی و زرد هستند اما چون قرار است محدودیت‌ها در تمام مراکز استان اعمال شود اهواز شامل محدودیت های ستاد ملی می‌شود.

 

وی با اشاره به مساله کارخانه بوژنه تصریح کرد: این مجموعه توسط مجموعه دیگری خریداری شده و صاحب آن قصد فروشش را داشته که به معنی فرار سرمایه از استان نیست، کما اینکه شرکت توسعه نیشکر شرکت تولید ام دی اف اصفهانی را خریداری و در حال نصب آن است در حقیقت زمینه تولید در این منطقه بیشتر است.

 

شریعتی در خصوص مشکل آب و فاضلاب خیابان مش فاطمه حصیرآباد ابراز کرد: ریل‌گذاری صحیح جهت ایجاد شبکه آب و فاضلاب در اهواز و خیابان‌هایی در اهواز که به دلیل آماده نبودن شبکه آب و فاضلاب، قابل بهسازی نیستند، حل شده و بحث آب و فاضلاب کوچه معروف مش فاطمه را حل کردیم و آماده بهسازی است و بنده نیز از این کوچه بازدید داشتم.

 

وی در خصوص بودجه آب و فاضلاب اهواز اضافه کرد: طبق عنایات مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو برای اصلاح بحث فاضلاب اهواز گرفته شد و ۴۰ میلیون یورو فاینانس چین نیز برای شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب بود و منتظر ارسال یک نامه از سوی وزارت نیرو به وزارت صمت بودیم که امروز هم از طرف معاون وزیر نیرو با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، این نامه ارسال شد و ما آماده‌ایم و انتظار داریم که وزارت صمت پیک آخر را بزند و ال سی باز شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیمانکار تصفیه‌خانه غرب اهواز مشخص است و با آغاز به کار پروژه ظرف سه سال با ۴۰ میلیون یورو به اتمام می‌رسد عنوان کرد: برای ۵۰ میلیون یورو نیز قرارگاه خاتم‌ را به کار گرفته‌ایم و امیدواریم کار با جدیت و سرعت دنبال شود و به سرانجام برسد تا ۵۰ میلیون یورو سال بعد به استان بیاید.

 

وی ابراز کرد: ۲۵ میلیون یورو نیز قرارگاه خاتم در تعهد دارد که به عنوان ماده ۵۶ به استان بیاورد و سرجمع ۱۷۵ میلیون یورو برای فاضلاب اهواز طی مدت سه سال باید هزینه شود که به این صورت، حدودا ۶۰ درصد از اعتبار لازم برای فاضلاب اهواز تامین می‌شود.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: کار به صورتی برنامه‌ریزی شده که حدود ۸۰ درصد از مشکلات فاضلاب اهواز و کارون حل شود تا مردم نتایج آن را لمس کنند و شیرینی این خدمت در نقاط مختلف اهواز و کارون لمس شود.

 

وی به منازل در خطر منطقه منبع آب و احتمال ریزش بیشتر کوه در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیارد تومان برای تعمیرات خانه های این منطقه تدارک دیده شده و زمینی در سپیدار اهواز برای ساخت یک هزار و ۶۰۰ خانه برای انتقال این خانه ها تدار‌ک دیده شده است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به رتبه ۳۱ استانداری خوزستان در ارزیابی وزارت کشور و انتقادهایی که به معاونان استانداری وارد شده تاکید کرد: معاونان بنده از نیروهای خدوم و زحمتکش هستند که کمی زیر سایه چتر من نادیده گرفته می‌شوند و شاید اگر در استان‌های دیگر مشغول به فعالیت بودند، با کارکرد، وقت گذاری و زحمتی که می‌کشند، برجسته‌تر دیده می‌شدند و این مظلومیتی است که معاونان من با آن مواجه هستند.

 

وی اضافه کرد: معاونان من در استان خوزستان، استانی با این همه مسائل و مشکلات نباید مورد حمله قرار بگیرند، البته این ردکننده و نقض‌کننده انتقاد، کوتاهی و غفلت در مورد معاونان و خود بنده نیست اما آنچه در این مساله عنوان شد، فکر می‌کنم به نوعی معاونان بنده و استان مورد ظلم واقع شدند زیرا همه در استانداری زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.

 

شریعتی گفت: رتبه ۳۱ که استانداری خوزستان کسب کرد، در مورد خود دستگاه استانداری خوزستان و مواردی چون تعداد نیروهای قراردادی استانداری یا مدیریت سبز، مصرف سوخت و آب و برق در استانداری است و امتیازدهی نیز بیشتر در این زمینه‌ها بوده و در زمینه‌های تخصصی نبوده است.

 

وی اذعان کرد: این رتبه نشان دهنده شاخص اقدامات اساسی و محوری ما نیست، بلکه مربوط به استانداری است و استان را شامل نمی‌شود، به هرحال نقد کردن مشکلی ندارد اما هر کسی باید انصاف و وجدان را هم در نظر بگیرد و آیتم‌های این ارزیابی را بررسی کنند که آیا این رتبه‌بندی مربوط به مدیریت استان است یا به سایر آیتم‌ها مربوط می‌شود؛ این موارد ممکن است به مردم ناامیدی دهد درست نیست و ممکن است سوء استفاده هایی از آن صورت گیرد.

 

استاندار خوزستان در خصوص تبلت‌های اهدایی به دانش آموزان نیازمند تصریح کرد: اعتبار سه هزار تبلت تامین شده و پول در اختیار نوسازی مدارس است که طی ۲ قرارداد یک هزار تبلتی و ۲ هزار تبلتی برای دانش آموزان محروم بسته شده که یک هزار تبلت تحویل داده شده و مابقی به محض مونتاژ شدن تحویل داده می شود و در یک طرح ملی توسط ستاد اجرای فرمان امام نیز ۳۰ هزار تبلت تدارک دیده شده که خوزستان نیز از آن سهم دارد.

 

وی عنوان کرد: ۲ هزار تبلت نیز توسط پتروشیمی های بندرامام و ماهشهر خریداری شده و تا هفته آینده به دانش آموزان این شهرها تحویل داده می شود و یک هزار تبلت دیگر توسط پتروشیمی لاله تقبل شده است.

 

شریعتی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اجرا نشدن مصوبه شورای برنامه ریزی سال ۹۸ در خصوص صدور سند عرصه چغازنبیل به نام وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: زمانی که این موضوع در شورا مصوب می‌شود لازم الاجرا است و مشکلی نخواهد بود، اما در خصوص احداث کارخانه قند در چغازنبیل زمین این کارخانه ۲۰ کیلومتری با چغازنبیل فاصله دارد و در حریم درجه ۲ است که مقرراتی دارد و طبق آن مقررات تصمیم گیری می‌شود و بنده قول می دهم اگر کسی از قانون تخطی کند با او برخورد جدی شود چراکه بر حفظ میراث ارزشمند در استان پایبند هستیم.

 

وی خبر خودکشی دانش آموزان به خاطر تبلت در رامهرمز را تکذیب کرد و ادامه داد: طبق تحقیقات بنده از فرماندار این شهر از ابتدای سال جاری ۶ مورد خودکشی داشتیم که تنها ۲ مورد آن منجر به مرگ شد و دلایلی دیگری داشته که آن را رسانه‌ها بزرگنمایی کردند البته باید مشکلات اجتماعی دانش آموزان را بررسی و بر آنها اقدام کرد.

 

استاندار خوزستان در خصوص توجه ویژه به مناطق کم حاشیه به خصوص محله مهدیس ابراز کرد: بسیاری از مشکلات مهدیس از جمله آب و فاضلاب، آسفالت و تامین آب از لحاظ کمی افزایش زیادی داشته است و مجوز احداث یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در این محله توسط بخش خصوصی داده شده که باعث رونق این منطقه می‌شود.

 

وی در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده خاطر نشان کرد: به تمام کشاورزانی که در سازمان فضایی کشور تایید شدند ۷۰ درصد خسارت پرداخت شده است.

 

شریعتی با بیان اینکه بودجه احیای رودخانه کارون حذف شده است اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده قول گرفتیم تا در بودجه سال ۱۴۰۰ این ردیف دیده شود؛ در حوضه مارون تاکنون سدی ساخته نشده البته قرار بود ساخته شود اما با پیگیری و توضیحات به مسئولان کشوری این موضوع کنسل شد و وزیر نیرو هم اعلام کرد فعلا برنامه ای در این خصوص نداریم.

 

وی در رابطه با بارندگی های فصل پاییز و احتمال سیل اضافه کرد: ظرفیت سدهای خوزستان نزدیک به هشت میلیارد مترمکعب بوده که حجم‌ آب قابل برنامه ریزی در ابتدای پاییز حدود چهار میلیارد مترمکعب است و با توجه به اعتبارهای اختصاص یافته سیل بندها تا حدودی کامل شده ولی بیش از حد توان ظاهر شده ایم.

 

استاندار خوزستان در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عنوان کرد: در فاز اول این طرح، شمال خوزستان دیده نشد و تنها در چند صد هکتار زمین در لالی انجام شد و عمده کار در جنوب غرب و غرب بوده است اما در فاز دوم شمال هم اضافه شد.

 

وی با اشاره انجام فاز سوم آبرسانی به غیزانیه یاد آور شد: از ۸۳ روستا حدود ۷۸ روستا آبرسانی شده و مابقی نیز به خاطر نبود شبکه توزیع آب آبرسانی نشده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعمال محدودیت های کرونایی غلامرضا شریعتی نشست خبری استاندار خوزستان فاضلاب اهواز دانش آموزان میلیون یورو آب و فاضلاب محدودیت ها هزار تبلت یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

او با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846951 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!