Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه  امروز ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، از شیب ملایم و رو به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد.

وی با اشاره به کاهش آمار ۱۰ درصدی بیماران بستری با تشخیص کووید۱۹ در مقایسه با هفته گذشته از مشارکت‌های بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها برای کاهش زنجیره کنترل کرونا قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه کنترل ویروس کرونا نیازمند تعطیلی سراسری و رسیدن به گفتمان واحد و مشترک تمامی دستگاه‌هاست،گفت: ردیابی موفق و بیماریابی مستلزم کاهش ترددها و خلوتی شهر است.

 زالی شاخص تهران را به لحاظ شیوع کرونا قرمز توصیف کرد و توضیح داد: گروه مشاغل یک به ۱۵ رسته تقسیم می‌شوند که این تنوع بالا با اصل تعطیلی کامل در تناقض است؛ همچنین حضور حداقلی کارکنان بخش دولتی و در ادامه مراجعه ارباب رجوع و افزایش تراکم می‌تواند این طرح را با مشکلاتی روبه‌رو کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، خاطر نشان کرد: این طرح  در منطقه ۱۸، اسلامشهر و بخشی از منطقه ۴ به صورت پایلوت اجرا شده است. طرح شهید سلیمانی در تهران با ۴۰۰ تیم عملیاتی متشکل از پزشک، مراقب سلامت، بهورز، پرستار و کارشناس بهداشت حرفه‌ای انجام خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: بیماریابی، غربالگری، ایجاد فضای قرنطینه‌سازی و ایزوله در محیط های مراقبتی و در قالب کمک‌های مومنانه توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج با مشارکت نهادهای حمایتی و خیرین در طرح شهید سلیمانی در دستور کار است.

وی یادآور شد: طرح شهیدسلیمانی در شهر و استان تهران با مشارکت دستگاه‌های مختلف و به صورت محله محور اجرا خواهد شد. ردیابی به موقع بیماران، بیماریابی، تسهیل شرایط غربالگری، اجرای بی کم و کاست قرنطینه خانگی از جمله اهداف این طرح خواهد بود.

تفکیک گزارش های مردمی که در سامانه تلفنی ثبت شده برای شناسایی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف تهران از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برای مهار کرونا بررسی آن را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت‌های بیشتر دو هفته‌ای تهران با هدف کاهش گسترش کرونا، تأکید کرد: برای رفع مشکلات معیشتی و تامین برخی اقلام ضروری برای افرادی که دچار خسارت های مالی شدید می‌شوند و مشاغل شناوری که جنبه‌های فصلی دارند، تدابیر حمایتی ار سوی دولت اعمال خواهد شد.

زالی گفت: در اسرع وقت سازوکار توزیع بسته‌های حمایتی برای اقشار محروم و فرودست در دستور کار است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه طبق آمار آلودگی و نقاط داغ کرونا بیشتر مربوط به نقاط محروم، کم برخوردارو حاشیه تهران است، تامین زیرساخت‌ها بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی، را برای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ضروری ذکر کرد.

ارائه خدمات به سالمندان با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و محلات از دیگر مواردی بود که زالی خبر از اجرای آن داد و تاکید کرد: در مناطق ۲۲ گانه تهران مدل سازی مدون اجرای طرح های حمایتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی از صاحبان مشاغل از اعمال محدودیت‌ها دو هفته‌ای در تهران، ایجاد سازوکارهایی برای تسهیل شرایط، مشاغل را ضروری ذکر کرد.

در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور مقامات انتظامی و سپاه و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی تهران، شهرداری و شورای شهر تهران برگزار شد، مواردی نظیر ضرورت تامین اقلام ضروری به خانواده‌هایی که درگیر بیماری کرونا شده اند، نحوه توزیع بسته های معیشتی، شناسایی روش‌های کنترل بحران، توجه به بخش معیشتی اقشار آسیب پذیر، استفاده از ظرفیت‌ها کمک‌های مردمی، تقویت دولت الکترونیک و  ضرورت اجرای قوانین بازدارنده و جدی تر برای مهار کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پربیننده ترین اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی چگونه است؟ تصمیم مهم درباره دورکاری کارمندان تهرانی/ تعطیلی ۳گروه شغلی در ۴۳شهر بحرانی درخواست فوری تعطیلی دو هفته‌ای تهران راهکارهای جذب معلم در آموزش و پرورش تصویب شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا پروتکل های بهداشتی علیرضا زالی وزارت بهداشت ویروس چینی کرونا ویروس ستاد مقابله با کرونا کووید۱۹ اخبار کرونا پروتکل های بهداشتی سهام عدالت رئیس ستاد مقابله کلانشهر تهران دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود