Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@23:41:42 GMT

تاثیر غذا خوردن در کاهش وزن!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۶۷۲۴

طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا در این کشور بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان اضافه وزن دارند و بیش از ۳۰ میلیون نفر دچار مشکلات قلبی شده‌اند؛ همچنین از هر ۱۰ نفر یک فرد دچار دیابت است.

اضافه وزن و چاقی، بیماری قلبی و دیابت تنها مختص مردم آمریکا نیست. در سراسر جهان بسیاری افراد از این مشکلات رنج می‌برند و دهه هاست که این بیماری‌ سیر صعودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶ تخمین زد که بیش از ۲ میلیارد نفر اضافه وزن دارند یا چاق هستند.

یک نظریه درباره چرایی افزایش وزن و چاقی وجود دارد به نام تئوری عدم تطابق که معتقد است رژیم انسان تکامل یافته و با پنجاه سال گذشته تطابق ندارد. آزمایش‌های این تئوری با هدف مطالعه‌ای جدید در مجله ژورنال ساینس منتشر شده است.

محققان، مردم تورکانا که در قسمت شمال غربی کنیا زندگی می‌کنند را مورد بررسی قرار دادند. این محققان رژیم غذایی افرادی که زندگی ساده دارند را با کسانی که به محل مدرن‌تر رفته و رژیم غذایی تکامل یافته تری دارند را تحت نظر قرار دادند.

این امر بینش منحصر به فردی به دانشمندان در مورد تأثیرات رژیم غذایی داده است و آن‌ها متوجه تفاوت‌های رژیم غذایی در گذشته و حال شدند. دانشمندان آمریکایی حدود یک هزار و پانصد نفر را در ۴۴ موقعیت مکانی رصد کردند و دریافتند که مردمی که زندگی سبک زندگی سنتی دارند، در هر ۱۰ نشانگر زیستی از جمله سلامت قلب، نمره بالایی کسب کرده اند.

اما افرادی که در شهر‌ها زندگی می‌کنند و زندگی مدرن‌تری دارند، دچار فقر نشانگر زیستی هستند و نمره پایینی دارند و دارای مشکلاتی همچون چاقی، مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا هستند.

آماندا لی، محقق اصلی این مطالعه گفت: محیط‌های زیستی انسان‌ها بسیار متفاوت است و ما فقط یک نوع محیط را می‌بینیم.

او ادامه داد: رژیم غذایی هیچ فردی بی فایده نیست. این بیشتر مربوط به عدم تطابق بین تاریخ تکامل شما و آنچه در حال حاضر می‌خورید، است.

بنیامین جی بیکمن، دانشمند در دانشگاه بریگام یانگ در یوتا، گفت: به طرز غم انگیزی، رژیم غذایی مدرن از تمایل طبیعی بدن برای برنامه ریزی برای آینده سو استفاده می‌کند و این از دلایل روند صعودی چاقی و افزایش وزن در جهان است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اضافه وزن چاقی بیماری قلبی چاقی کاهش وزن رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان، خطر ابتلا به آمفیزم در افرادی که سابقه سیگار کشیدن داشتند و رژیم غذایی گیاهی داشتند، در مقایسه با افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کردند، ۵۶ درصد کمتر بود.

علاوه بر این، هر چه افراد سبزیجات و میوه‌های بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند، خطر ابتلا به آمفیزم در آن ها کاهش می‌یابد.

«ماریا جکسون»، محقق ارشد و متخصص تغذیه و استادیار دانشگاه پزشکی نبراسکا، گفت: «شناسایی این عوامل قابل تغییر، مانند رژیم غذایی، برای کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، حیاتی است.»

جکسون افزود: «این یافته‌ها با مطالعات قبلی که ارتباط بین انتخاب‌های رژیم غذایی افراد و سلامت ریه‌ها، از جمله کاهش خس‌خس سینه در کودکان و کاهش بروز آسم در کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهند همخوانی دارد.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده را در یک مطالعه طولانی‌مدت سلامت قلب دنبال کردند که همه آن ها بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند و به مدت سه دهه تحت نظر بودند.

همه آن ها تا سال ۲۰ مطالعه سیگاری فعلی یا سابق بودند و پرسشنامه‌هایی را برای پیگیری تاریخچه رژیم غذایی و کیفیت آن ها پر کرده بودند.

بیش از ۱۳۰۰ نفر از این شرکت کنندگان در سال ۲۵ مطالعه سی تی اسکن کردند تا ببینند که آیا آمفیزم در آن ها ایجاد شده است یا خیر.

آمفیزم، نوعی انسداد مزمن ریوی است، که به دلیل آسیب غیرقابل برگشت به کیسه‌های هوایی در ریه‌ها رخ می‌دهد و میزان اکسیژنی را که این کیسه‌ها می‌توانند به جریان خون منتقل کنند، محدود می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه همیشه احساس تنگی نفس می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که خطر آمفیزم به ازای هر یک واحد افزایش امتیاز رژیم غذایی گیاهی شرکت کنندگان، ۳۴ درصد کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، با مصرف بیشتر غذاهای گیاهی، خطر کاهش یافت.

جکسون گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به سیگاری‌ها، حتی کسانی که برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، کمک کند.»

جکسون در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که ترک سیگار طولانی‌مدت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و به درمان‌های مکمل مانند رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و گیاه محور نیاز دارد تا به حفظ سلامت ریه کمک کند.»

وی افزود: «تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چه زمانی انتخاب‌های غذایی بیشترین تأثیر را بر سلامت ریه دارند، مورد نیاز است».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشخیص یک بیماری از روی انگشتان
  • ترفند‌های تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری
  • این افراد مغزشان زودتر پیر می‌شود
  • صبحانه‌ای که می‌تواند وزنتان را ۴ کیلو کاهش دهد
  • صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها