Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: مازندران برای اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی که قرار است از اول آذرماه اجرایی شود، آماده شده است. ‎

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله کرونا فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا مازندران افزود: این استان برای اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی که قرار است از اول آذرماه اجرایی شود، آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اجرای کامل این طرح باید تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند و وظایف خود را به درستی عملیاتی کنند تا بتوانیم اهداف طرح که کنترل ویروس کرونا است به درستی محقق شود.

حسین زادگان ابراز کرد: بر اساس طرح محدودیت کرونایی که از اول آذرماه شروع می شود، ضمن تعطیلی تمامی مراکز آموزشی از مدرسه تا حوزه علیمه و دانشگاه ها، تمامی فرایند آموزشی نیز در قالب فضای مجازی باید پیگیری شود و مسئولیت این آموزش ها نیز بر عهده دستگاه های مرتبط آموزشی و علمی است.

وی در مورد محدودیت کرونایی برای مشاغل در محدودیت های جدید گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی به جز مشاغل گروه اول که شامل واحدهای بهداشتی و درمانی، حمل و نقل عمومی، فروشگاه های عرضه مواد غذایی و مایحتاج عمومی و برخی دیگر از مشاغل است که در اختیار مشمولان قرار می گیرد، سایر گروه های شغلی نیز حق فعالیت نخواهند داشت.

استاندار مازندران با اشاره به این که تمامی دستگاه های اجرایی به خصوص فرمانداران و نیروهای سپاه عهده دار عملیات میدانی اجرای این طرح در برابر وظایف تعریف شده مسئول هستند، افزود: صنعت، معدن و تجارت در استان مازندران با همراهی تعزیرات حکومتی و همراهی اتحادیه ها و مجامع امور صنفی موظفند تا بر اجرای درست این محدودیت ها و ممنوعیت مشاغل نظارت کنند و با متخلفان نیز برخورد قانونی داشته باشند و این واحدها را پلمب کنند.

وی با اشاره به تسری محدودیت های جدید کرونایی بر برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برپایی نماز جمعه گفت : بر اساس این طرح نماز جمعه در تمام شهرستان های استان که هم اکنون با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، ممنوع است.

استاندار  مازندران تصریح کرد: تمام محدودیت های کرونایی که در شهرهای استان مازندران عملیاتی و پا برجاست، در روستاها نیز باید با محوریت پایگاه های بسیج ، هیات امنای مساجد و سایر نیروهای حاضر در این مناطق اجرا شود تا بتوانیم با بسیج همگانی محدودیت کرونایی را تمام و کمال اجرایی کنیم.

رییس ستاد مقابله با کرونای مازندران اظهارکرد: در این طرح برای کمک به خانوارهای کم درآمد و فاقد درآمد ثابت نیز دولت پرداخت کمک های نقدی را برای یک سوم از جمعیت کشور برنامه ریزی کرد و در استان نیز این برنامه اجرا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران، یادآور شد: در استان مازندران سه شهر ساری، آمل و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و محدودیت‌های شهر قرمز شامل حال آنها می‌شود؛ این بدان معناست که تردد از این مبادی به بیرون و ورود به آن ها ممنوع است.

استاندار با بیان این که گروه های خاص و افرادی که دارای ماموریت های ویژه هستند از ممنوعیت در نظر گرفته شده برای این شهرها مستثنی هستند، اظهارکرد: در شهرهای ساری، آمل و بهشهر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی محدودیت های مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود؛ در این شهرها، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ از صبح بصورت 24 ساعته تعطیل هستند.

حسین زادگان با اشاره به این که وضع دیگر شهرستانهای استان هم نارنجی اعلام شده و این محدودیت ها در این شهرها فقط گروه های ۳ و ۴ را شامل می شود، بیان کرد: از شنبه در شهرهای قرمز یک سوم و در شهرهای نارنجی دو سوم کارمندان در محل کار خود حاضر می شوند.

وی با اشاره به این که این طرح از روز شنبه به اجرا درمی آید، یادآور شد: ‌همانند قانون ابلاغی پیشین، تردد از ساعت ۹ شب تا 4 صبح برای همه شهرها مگر در موارد خاص و ضروری اساسا ممنوع است.

مقام عالی دولت در مازندران، گفت: از مردم شریف استان مازندران انتظار داریم با وجود محدودیت‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف با این طرح که طرحی جامع است، هماهنگ و همراه باشند.

استاندار مازندران با طرح این که از روز شنبه طرح محله‌محور و موضوع قرنطینه و غربال‌گری با حضور عزیزان سپاه و با همکاری و همراهی دستگاه علوم پزشکی، هلال احمر، خیرین و معتمدین محل، پایگاه‌های مقاومت و بسیج که کارشان آموزش همگانی است، در استان اجرایی می‌شود، افزود: بر اساس این طرح، برخی اقدامات حمایتی مانند پشتیبانی‌های مالی و بهداشتی نیز در محلات انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد این مجموعه مانند سالمندان به ‌عنوان گروه هدف و نخستین گروه مورد توجه هستند. همچنین افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند از اولویت های این طرح اند؛مناطق حاشیه نشین از جمله ی دیگر اولویت های این طرح است.

حسین زادگان، خاطرنشان کرد: در حوزه کارکنان دولت، بیشتر مشاغل ضروری مانند دستگاه‌های امدادی، انتظامی، امنیتی و غیره حضورشان در محل کار ضروری است و بقیه دستگاه‌ها حداکثر از یک سوم از نیروهای خود بهره می‌برند که این اقدام بر اساس شیفت ‌بندی‌های تعیین شده عملی می‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی محدودیت های کرونایی محدودیت های جدید کرونایی استان مازندران حسین زادگان محدودیت ها دستگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران