Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، آمریکا و متحدانش در اروپا، ملی‌گرایان تندرو در جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تحریک می‌کنند تا توافق آتش بس در قره باغ نقض شود و منافع مردم این دو کشور را قربانی خواسته‌های خود می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه تعدادی از کشورهای غربی را متهم کرد که با هدف دور کردن روسیه از منطقه ماوراء قفقاز ، تلاش می‌کنند درگیری‌ها مسلحانه در قره باغ دوباره از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام بلندپایه روس با انتشار بیانیه‌ای یادآور شد: «طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، برخی از کشورهای غربی، از طریق کانال‌های موجود، نیروهای ملی گرایی تند در ارمنستان و جهوری آذربایجان را تحریک می‌کنند تا توافق آتش‌بس را بی اعتبار و نقض کنند. تلاش می‌شود تا ارامنه را متقاعد کنند که صلح در قره باغ به منزله شکست ایروان است و نظریه "نیاز به جنگ تا پیروزی نهایی" را در بین آنها گسترش داده‌اند. برعکس، به آذربایجانی‌ها گفته می‌شود که کرملین "پیروزی را از آنها دزدیده است"، در حالی که ارتش آذربایجان یک قدم با گرفتن شهر استپاناکرت (مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ) فاصله داشت.»

به گفته ناریشکین، کشورهای پیشرو ناتو در تلاشند تا ناراحتی خود از توافق حاصل شده با مشارکت فعال روسیه بین آذربایجان و ارمنستان در خصوص آتش‌بس در قره باغ کوهستانی، را پنهان کنند.

وی یادآور شد: «آمریکا و متحدانش در اروپا از اینکه جنگ قره باغ با وساطت مسکو متوقف شده، رضایت ندارند، چرا که چنین وضعیتی نتیجه سالها فعالیت آنها برای بیرون راندن روسیه از ماوراء قفقاز را بر باد داده است.»

ناریشکین هشدار داد: «نه واشنگتن و نه متحدانش در اروپا، نمی‌خواهند توازن قدرت موجود در منطقه را تحمل کنند و برای از بین بردن آن، چیزی بهتر از تلاش برای ایجاد اختلاف بین دو ملت آذربایجان و ارمنستان به ذهنشان نرسیده است. چنین اقداماتی شاهد دیگری بر این واقعیت است که ایالات متحده و دوستان اروپایی آن، مثل همیشه، مشکلات خود را به قیمت از بین بردن منافع مردم عادی، واین بار آذربایجانی‌ها و ارامنه حل و فصل می‌کنند. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نگران نیستند که تحریکات آنها منجر به خونریزی جدید شود و منطقه را به یک درگیری جدی نظامی بکشاند.»

لازم به یادآوری است که روز گذشته "مایک پامپئو" سرپرست وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده 5 میلیون دلار برای کمک به  مردم آسیب دیده در نتیجه درگیری‌های اخیر در قره باغ اختصاص خواهد داد.

سفر دیپلمات‌های آمریکایی و فرانسوی به روسیه برای بررسی اوضاع قره باغپاشینیان: مسئول وخامت اوضاع قره باغ هستم/ ترکیه و تروریست‌ها عامل ناکامی ارمنستانرایزنی لاوروف با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان درباره عملیات صلح در قره باغ

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه قفقاز اخبار آمریکا اخبار روسیه قفقاز آذربایجان و ارمنستان قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، به گفته محبوبی مدیرعامل هلال احمر استان، ساعت ۱۵:۳۰ عصر روز گذشته، در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند که ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی، با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد غرق شده آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

بنا به اعلام مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی، حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900053

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی