Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیار راستگو روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان حاضر شهرستان های ورزقان، هوراند و خداآفرین از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد هستند.

وی افزود: آذرشهر، بستان آباد، جلفا، چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه و هشترود نیز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

راستگو، وضعیت شهرستان های اسکو، اهر، شبستر، عجب شیر، مرند، ملکان، میانه، هریس، بناب و تبریز را از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: بدیهی است که تعیین وضعیت سه گانه زرد، نارنجی و قرمز برای شهرستان های آذربایجان شرقی به مدت یک هفته اعتبار دارد و این درجه بندی هر هفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری می شود.

وی گفت: در راستای اجرای مصوبه دولت در زمینه مدیریت بیماری کویید ۱۹ از شنبه آینده، در شهرهای دارای وضعیت زرد آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی افزود: در شهرهای دارای وضعیت نارنجی از لحظ شیوع کرونا نیز مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است. 

وی ادامه داد: در شهرهای وضعیت قرمز نیز گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.

راستگو تشریح کرد: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی ادامه داد: از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند. 

وی گفت: از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود. 

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در زمان حاضر ۱۸ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند.

به گزارش ایرنا، گروه‌ شغلی ۲ عبارت از پاساژها، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

گروه‌ شغلی ۳ شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون حضوری است.

گروه‌ شغلی ۴ شامل شغل هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌هاست.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز بهداشت و سلامت ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز بهداشت و سلامت اخبار کنکور نظر شیوع ویروس کرونا شهرهای دارای وضعیت آذربایجان شرقی پلاک شخصی فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا