Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@21:22:02 GMT

۹۴۰۰ تن برنج وارداتی ترخیص شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۸۷۷۲

۹۴۰۰ تن برنج وارداتی ترخیص شد

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از جمله برنج از گمرکات گفت: در این راستا از ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن برنج وارداتی در گمرک بوشهر تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ تن آن ترخیص و بارگیری شده و مابقی در حال ترخیص است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهروز قره‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات اظهار داشت: در ترخیص کالا‌های اساسی و تولیدی گشایش حاصل شده و با ارائه برنامه‌های سیستمی و هماهنگی‌های لازم مشکلات ترخیص آن‌ها از ۳ روز پیش رفع شد و در این راستا فعالیت‌های جدیدی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل گمرک بوشهر، از ترخیص یک‌هزار و ۱۰۰ تن کالای وارداتی تولید کنندگان مربوط به ۵۲ اظهارنامه در گمرک بوشهر خبر داد و بیان کرد: مشکل ترخیص این کالا‌ها برطرف شده و در مرحله درب خروج قرار دارند و تاکنون ۴۰۰ تن آن خارج شده و مابقی در حال بارگیری است.

وی، به فهرست کالای وزارت صمت مورد تایید ستاد اقتصادی دولت برای ترخیص پرداخت و بیان کرد: بیش از ۳۲۰۰ کالای تولیدی و یا نهاده‌های تولیدی می‌توانند از این تسهیلات و مصوبه استفاده کنند.

قره‌بیگی با اشاره به اینکه کالا‌های اساسی مشمول مصوبه یاد شده دانست و بیان کرد: مشکل ترخیص کالا‌های اساسی از جمله کالا‌های رسوبی برطرف شده و منهای ۴ تا ۵ قلم کالا که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند مابقی با توجه به اختیاری که داده شده بدون استفاده از کد رهگیری بانک ترخیص می‌شوند.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه قبلا روال ترخیص این کالا‌ها بر اساس دریافت کد رهگیری بانکی بود خاطر نشان کرد: اکنون با درخواست صاحب کالا و بر اساس سامانه از وضعیت ارزی خارج و بدون کد رهگیری بانک، ترخیص می‌شوند.

وی، با اشاره به ترخیص کالای اساسی از جمله برنج تصریح کرد: در این راستا ۳ هزار تن برنج وارداتی بخش خصوصی با اخذ کد رهگیری بانکی تاکنون ۱۴۰۰ تن آن ترخیص شده و مابقی تا ۳ تا ۴ روز دیگر ترخیص و بارگیری می‌شود.

قره‌بیگی، با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن برنج رسوبی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد: این برنج مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است که تاکنون ۸ هزار تن آن ترخیص و بارگیری شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، با بیان اینکه ۲۵۰۰ تن دیگر این محموله برنج در حال ترخیص است گفت: علاوه بر این ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی است که مشکل دریافت کد رهگیری آن برطرف شده و به‌زودی ترخیص می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه کالا‌هایی که در فهرست ۳۲۰۰ قلم قرار دارند مشکلی در ترخیص از گمرک ندارد افزود: در این راستا با موافقت وزیر صمت مشکل ثبت سفارش کالا‌ها هم برطرف شده که در ترخیص این کالا‌ها کمک بسیاری می‌کند.

قره‌بیگی بیان کرد: با این مصوبه و برنامه تدوینی، امیدوار هستیم با رسوب کالایی که در گمرک بوشهر وجود داشت بخش زیادی از این کالا‌ها ترخیص شود.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت ۳۲۰۰ قلم کالا وارداتی از ناحیه تولید کننده و یا سایر اشخاص، مشمول ترخیص کالا می‌شوند.

وی با اشاره به ترخیص برنج‌های وارداتی رسوبی در گمرک بوشهر بیان کرد: از ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن برنج وارداتی رسوبی در گمرک بوشهر تاکنون ۹ تاییدهزارو ۴۰۰ تن آن ترخیص و بارگیری شده و مابقی در حال ترخیص شدن است. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی گمرک بوشهر برنج مدیرکل گمرک بوشهر ترخیص و بارگیری تن برنج وارداتی کالا های اساسی گمرک بوشهر شده و مابقی کالا ها ترخیص کالا برطرف شده کد رهگیری قره بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین مهدی ضیغمی اظهار داشت: طبق سیاستگذاری و برنامه های صورت گرفته، سامانه فروش خودروهای وارداتی از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: خودروهای وارداتی بر اساس استمرار سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک