Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره وری موقوفات رضوی در دیدار از کارخانه هبلکس بیرجند گفت: جهش تولید با افزایش تولید و توسعه صادرات امکان پذیر است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد دلبری بیان کرد: در دیداری که از کارخانه هبلکس بیرجند به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه موسسه عمران و توسعه رضوی انجام شد، بخش های مختلف این کارخانه همچون مرکز تحقیق و توسعه (R&D)، فروشگاه تعاونی مصرف، مرکز مطالعات نانو تکنولوژی، مرکز مطالعات کاربردی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد بررسی قرار گرفت.
وی ظرفیت کارخانه هبلکس بیرجند را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰ هزار مترمکعب بتن سبک اتوکلاو شده، در بازارهای داخلی عرضه می شود.
مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره وری موقوفات رضوی ادامه داد: در دیداری که از کارخانه هبلکس بیرجند صورت گرفت، خوشبختانه نقش تحقیق و توسعه و همینطور فعالیت های طراحی و مهندسی بسیار پر رنگ بوده که البته تاثیر به سزایی هم در افزایش سرعت تولید کارخانه داشته است.
وی با تاکید بر لزوم تحقق بیش از پیش جهش تولید در این مجموعه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در بررسی ها مشخص شد کارخانه مذکور از ابتدای امسال علاوه بر افزایش تولید، اقدامات مهمی را در خصوص افزایش کیفیت محصول، تأمین به موقع مواد اولیه، کاهش توقفات خطوط تولید و... انجام داده است.
دلبری ادامه داد: بر اساس نظرهای کارشناسی شده، هبلکس های تولید شده در کارخانه بیرجند از ویژگی های متمایزی همچون سبک و مقاوم بودن، عایق حرارتی خوب در برابر سرما و گرما، امکان استفاده در نقاط مختلف ساختمان، حمل و نقل آسان، برش آسان محصول، مقاومت بالا در برابر زلزله و... برخوردار است.
وی با اشاره اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای حدود ۴۰۰ نفر توسط کارخانه هبلکس بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر این کارخانه زمینه اشتغال ۹۳ نفر به طور مستقیم و اشتغال غیر مستقیم برای ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.
مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره وری موقوفات رضوی ادامه داد: جهش تولید لازمه تحقق اشتغال پایدار است که کارخانه هبلکس بیرجند اقدام بنیادی را در راستای عملیاتی شدن این مهم انجام داده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سال جهش تولید کارخانه هبلکس بیرجند جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه