Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ایران محور ثبات امنیتی در منطقه و امن‌ترین کشور غرب آسیا است، گفت: آمریکا برای فروش تسلیحات نظامی خود تولید ناامنی می‌کند.

به گزارش مهر، سرلشکر یحیی رحیم صفوی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به ظرفیت‌های گیلان از جمله بنادر انزلی و کاسپین و اینکه می‌تواند از طریق قزاقستان به آسیای میانه و چین متصل شود، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیایی ایران غیرقابل جایگزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «دریا پایه بودن» اقتصاد و صادرات ایران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: استان‌های شمالی از جمله گیلان در این حوزه نقش آفرینی مؤثری دارند و در حوزه ریلی نیز به پاکستان و ترکیه وصل هستیم و تا چند هفته آینده به افغانستان نیز متصل می‌شویم.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه غرب آسیا بوده و ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله تکنولوژی دارد، افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و ریلی خود به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا تمام تعهدات بین‌المللی را نقض کرده و زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: ایران روابط خود با کشورهای اوراسیا را بر اساس منافع و تهدید مشترک بنا کرده است.

سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر اینکه نمی‌توان منکر آن شد که روس‌ها نیز منافع محور هستند، بیان کرد: در سال گذشته حجم مبادلات اقتصادی ایران و اوراسیا ۳.۴ میلیارد دلار بود که در این بین تنها ۱.۵ میلیارد دلار برای صادرات اختصاص داشت و این یعنی اوضاع خوبی در این حوزه نداریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید به سمت ثبات سیاسی و امنیتی پیش برویم، اضافه کرد: ایران محور ثبات امنیتی در منطقه و امن‌ترین کشور جنوب غرب آسیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پشت هر ناامنی در منطقه ردپای شرکت‌های فروش اسلحه آمریکایی دیده می‌شود، عنوان کرد: آمریکایی‌ها برای فروش تسلیحات خود تولید ناامنی می‌کنند.

سرلشکر رحیم صفوی خاطرنشان کرد: ایران کشوری قدرتمند، با ثبات و با امنیت است که می‌تواند در ایجاد امنیت در اوراسیا نیز نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد بر اساس صادرات محور بودن طراحی شدند اما بیشتر به واردات پرداخته‌اند، افزود: این مناطق باید برای رشد اقتصادی ایران صادرات محور شوند.

سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات محصولات و ورود گردشگر، ادامه داد: توسعه اقتصادی استان گیلان از طریق ورود گردشگر از کشورهای همسایه میسر می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003AtK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صفوی روسیه آمریکا رحیم صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا

آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) خواهد بود.

به گزارش مهر، بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط «ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲» تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

«گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.»

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا