Web Analytics Made Easy - Statcounter

قره باغ در پایان درگیری‌های نظامی شاهد دور گسترده‌ای از رایزنی‌ها در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. خبرگزاری میزان – پایان درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ در پی آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با رایزنی‌های متعدد بین المللی دنبال می‌شود.   براساس گزارش منابع خبری روسیه و جمهوری آذربایجان، از ارمنستان خبر می‌رسد تنش‌های داخلی در این کشور، همچنان ادامه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان و تیمش اعلام کردند که از کار کناره گیری نخواهند کرد. آن‌ها خواستار توقف اعتراض‌ها در کشور شدند.   نخست وزیر ارمنستان در جدیدترین اقدام، نقشه راهی برای غلبه بر پیامد‌های شکست قره باغ ارائه داد. در این طرح تضمین‌هایی اجتماعی برای خانواده‌های نظامیان کشته شده در جنگ، بازگرداندن زندانیان جنگی به کشور و بازسازی ساختمان‌ها و زیرساخت‌های آسیب دیده ارائه شده است.   این اظهارات در حالی بیان شد که «ایروان»، پایتخت ارمنستان، شب گذشته نیز شاهد اعتراض‌هایی ضد نخست وزیر بود. معترضان ضمن محکوم کردن پاشینیان به خیانت به دلیل امضای توافق آتش بس، خواستار استعفای وی هستند.
ایروان به صحنه تظاهرات و درگیری مخالفان و موافقان پاشینیان تبدیل شده است.   از سوی دیگر «آرمن سرکیسیان»، رییس جمهور ارمنستان، وزیر خارجه جدید این کشور را معرفی کرد.   در عین حال رایزنی‌های بین المللی در مورد وضعیت قره باغ، ادامه دارد. «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، با مقام‌های ارشد گروه «مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و در مورد تحولات قره باغ گفت و گو کرد.   موضوع گفت و گو‌های این دیدار، هماهنگی تلاش‌های میانجیگرانه برای حل اوضاع قره باغ، عملیات‌های نظامی و مناطق اطراف آن پس از امضای بیانیه مشترک در مورد آتش بس بود. بیشتر بخوانید:  تحولات قره باغ؛ مسکو میزبان رایزنی‌های جدید با آمریکا و فرانسه  تحولات قره باغ؛ بازگشت حالت عادی به منطقه در چهارمین و آخرین توافق آتش بس قره باغ که همچنان برقرار است، توقف ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مواضعشان در زمان امضای توافق، استقرار ۵ ساله ۱۹۶۰ صلحبان روس در منطقه برای اطمینان از توقف درگیری‌ها با قابلیت تمدید تا چند دوره ۵ ساله دیگر، تشکیل مرکز آتش بس، بازگشت آوارگان و پناهجویان تحت نظارت دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل، ساخت محور مواصلاتی میان جمهوری آذربایجان و نخجوان و تبادل اسرا، پیش بینی شده است.   همچنین ارمنستان متعهد شده نیرو‌های خود را از شهر «کلبجار» تا ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان که به دلیل شرایط نامساعد جوی و مسیر‌های ارتباطی با تاخیر ۱۰ روزه انجام می‌شود)، از شهر «آغ دام» تا ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) و از شهر «لاچین» تا اول دسامبر (۱۱ آذر) خارج کرده و این مناطق را تحویل جمهوری آذربایجان بدهد.   درگیری‌های قره باغ که از سال ۱۹۸۸ آغاز شد و با اعلام استقلال این منطقه در سال ۱۹۹۱ به جنگی خون بار در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ منجر شد، از ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) سال جاری، جنگ دیگری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را رقم زد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قره باغ تحولات بین الملل قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان تحولات قره باغ درگیری ها رایزنی ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟