Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:22:46 GMT

ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی، مطالبه عمومی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۹۶۳۳

ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی، مطالبه عمومی است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بر اساس سند چشم انداز 1404 و رسیدن به جایگاه نخست توسعه یافتگی همه جانبه، باید آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد و کیفیت آن ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان به مناسبت سالروز تأسیس این دانشگاه، با اشاره به اهداف آموزش عالی در نظام اسلامی، اظهار کرد: فراهم کردن ابزارهای رشد شخصیتی و تزکیه جوانان، تحقیق در جهت پشبرد مرزهای علم و دانش، تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه، تحقیقات، نوآوری، انتقال و جذب تکنولوژی از جمله این اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: با تاکید بر جنش نرم افزاری و تولید علم و افق توسعه در سند چشم انداز، باید دانشگاه‌ها روز به روز توسعه یابند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی توان توسعه سریع را ندارد، گفت: حضور دانشگاه‌های غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر توجه به معنویت در دانشگاه‌ها، ادامه داد: علاوه بر تزکیه جوانان در دانشگاه‌ها، باید مراکز آموزش عالی در آگاهی بخشی سیاسی بین دانشجویان فعالیت‌های اثرگذار داشته باشد.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،  وی تاکید کرد: البته دانشگاه‌ها نباید میدان فعالیت جریان‌های سیاسی باشد و دانشجویان سیاسی کار نباشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش عالی آذربايجان شرقي دانشگاه آزاد اسلامي امام جمعه تبریز آذربایجان شرقی دانشگاه ها آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح