Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با حضور حسین خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان؛ علی خاکی معاون مالی دانشگاه فرهنگیان؛ طاهر روشندل معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان؛ پرویز  انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و چندتن از مسئولین دیگر دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به ذکر نکاتی پیرامون مسائل دانشگاه فرهنگیان ازجمله شفافیت مالی، جذب هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان، ماده 28 اساسنامه دانشگاه، آموزش مجازی و مشکلات برخی از مراکز و پردیس ها پرداختند.

درابتدای این نشست مصطفی حاتمی، مسئول بسیج دانشجویی مرکز شهدای مکه دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: شفافیت مالی یکی از مطالبات اصلی دانشجومعلمان است که به جد انتظار پاسخگویی مسئولین را دارند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی که دانشجویان از امکانات فیزیکی دانشگاه استفاده نمی کنند؛ هزینه زیادی از دانشجومعلمان کسر می شود و متاسفانه اقدامی برای توسعه دانشگاه صورت نگرفته است. لذا ما خواستار روشن سازی این موضوع از سوی مسئولین هستیم.

در ادامه؛ فاطمه قره داغی، مسئول دفتر هنر و رسانه مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درخصوص هیئت علمی های دانشگاه فرهنگیان گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یک به 78 است و این نسبت مطلوبی برای دانشگاهی که وظیفه تربیت معلم را برعهده دارد، نیست.

وی افزود: شاخص های جذب هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان باید با شاخص‌های وزارت علوم مطابق باشد؛ این در حالی است که گفتمان تربیت معلم در وزارت علوم وجود ندارد.

قره داغی افزود: لازم است تغییراتی در روند جذب هیئت علمی های دانشگاه فرهنگیان به وجود بیاید تا دانشگاه در مسیر رسالت خود به درستی قدم بردارد.ایشان در پایان به امکانات کم هیئت علمی ها و نارضایتی آنان اشاره کرد.

سپس علی خیر اندیش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: در طی ۸ ماه آموزش مجازی و ایام تابستان چه اقداماتی در خصوص تامین و ارتقای زیر ساخت های لازم جهت آموزش مجازی صورت گرفته است؟ با وجود این زمان موجود، شاهد این بودیم که به روز رسانی سرورها تا حدود یک ماه بعد از آغاز سال تحصیلی ادامه پیدا کرده بود.

وی افزود: مشکلات فعلی سامانه آموزش مجازی موجب نارضایتی دانشجویان شده است؛ با وجود کسر از حقوق دانشجومعلمان انتظار می رود تا سرورهای آموزش مجازی مشکلی نداشته باشند.

در ادامه مینا خورسندی، معاونت نظارت و ارزیابی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت : بر اساس ماده ۲۸اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه فقط مجاز به تامین نیرو از سایر دانشگاه های دیگر در بخشی از نیاز های خاص آموزش و پرورش که امکان توسعه آن در واحد دانشگاهی وجود ندارد، به شرط گذراندن دوره یک ساله است.

وی افزود: متاسفانه تفسیرهای غلطی از این اساسنامه صورت گرفته و در سال های اخیر جذب از طریق ماده ۲۸ از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بیشتر بوده است.

وی افزود: آیا اقدامی برای حل این مشکل صورت نخواهد گرفت؟ آیا دانشگاه فرهنگیان توانسته وزارت خانه را مجاب کرده و یک آمار صحیح از نیازهای خو در اختیار دانشگاه قرار دهد؟

در ادامه این نشست؛ میثاق شمسینی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: مواجهه مسئولین در برابر مطالبه گری ها؛ ارائه توضیحات و برنامه هایی برای آینده است که مشخص نیست محقق شوند یا خیر. درحالی که عملکرد آنها مهم است؛ لذا خواستار پاسخگویی بر اساس عملکرد مسئولین هستیم.

در پایان حمیدرضا قائم پناه، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پس از ارائه توضیحاتی درخصوص نکات مطرح شده در جلسه پیشنهاد تشکیل یک کارگروه متشکل از دانشجویان و مسئولین دانشگاهی داد.

 

پس از ارائه نکات دانشجویان؛ علی خاکی، معاون مالی دانشگاه فرهنگیان گفت: در مسیر تامین زیر ساخت های لازم برای دانشگاه فرهنگیان ناهمواری های بسیاری وجود دارد و هزینه های هنگفتی را شامل می شود.

وی گفت: تمام هزینه های دانشگاه به صورت مکتوب و مستند وجود دارد. شفافیت مالی وجود دارد ولی ما معتقد هستیم که عدالت در کسر از حقوق ها وجود ندارد. برای رسیدن به یک عدالت نسبی درنظر داریم میزان کسری دانشجویان به نسبت استفاده دانشجویان از خدماتی مانند خوابگاه و... باشد و دراین خصوص پیشنهاداتی جهت اجرا ارائه کرده ایم.

خاکی افزود: دانشگاه فرهنگیان با مشکلاتی همچون نبود زیر ساخت های لازم، فرسوده بودن ساختمان ها، کمبود فضای سبز، کمبود تجهیزات و... مواجهه است؛ با این حال برای توسعه و افزایش کیفیت در تلاش هستیم و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

در ادامه حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکلات دامنه دار کسری بودجهباید حل شود. ما نیز راضی به کسر از حقوق دانشجومعلمان نیستیم. طرح های پیشنهادی در زمینه اصلاح  کسر حقوق دانشجویان در حال بررسی است و این اقدامات نوید بخش نزدیک شدن به عدالت است.

وی اظهار داشت: درچند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه بهبود امکانات فیزیکی دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است ولی منکر مشکلات موجود نیستیم

خنیفر خطاب به دانشجو معلمان گفت: با افزایش بودجه دانشگاه، برخی از مشکلات مرتفع می شود؛ لذا باید در این خصوص مطالبات جدی از مجلس داشت
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی؛ آمادگی خود را جهت برگزاری جلسات ماهانه با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان جهت بررسی دقیق تر مسائل اعلام کرد.

پس از رئیس دانشگاه، طاهر روشندل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد :نسبت هیئت علمی به دانشجو مطلوب نیست و طبیعتا کیفیت تنزل پیدا خواهد کرد و این وضع رضایت بخش نیست. در این مدت تمام تلاش ما بر اختصاص 400 سهمیه جذب هیئت علمی بوده است.

وی افزود: ما منکر مشکلات و امکانات پایین دانشگاه برای هیئت علمی ها نیستیم ولی برخی از مشکلات ناشی از نوپا بودن این دانشگاه است. بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه نیازمند جلسات متعدد است که لازم است در آینده صورت بگیرد.

در این نشست محمدرضا ملاشاهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان به بیان نکاتی پیرامون مشکلات مراکز این استان پرداخت و انصاری راد، معاونت داننشجویی دانشگاه وعده پیگیری مسائل را داد.

ادامه جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون نکات مطرح شده سپری شد و رسیدگی دقیق تر مسائل به جلسات ماهیانه موکول شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان فرهنگیان آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان جذب هیئت علمی هیئت علمی ها شفافیت مالی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان