Web Analytics Made Easy - Statcounter

احدزاده گفت: طی سال جاری ۱۵ جلد کتاب حوزه کودک و نوجوان از ۱۱ نویسنده موفق در استان اردبیل منتشر شده است که از نظر محتوا و کیفیت در رتبه بالا قرار دارد.

«زعفر احدزاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: شیوع بیماری کرونا بسیار از فعالیت های حضوری کانون پرورش فکری را تحت شعاع قرار داده اما توانسته ایم با تمرکز در برنامه های غیرحضوری و مشارکت اعضای کودک و نوجوان همچنان به اجرای برنامه های فرهنگی ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: طی سال جاری 15 جلد کتاب حوزه کودک و نوجوان از 11 نویسنده موفق در استان اردبیل منتشر شده است که از نظر محتوا و کیفیت در رتبه بالا قرار دارد.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: تنوع فعالیت های کانون پرورش فکری در سال جاری از 44 به 62 عنوان بر اساس نیازهای روز کودکان و نوجوانان تغییر یافته هست که از این تعداد 8 فعالیت مهم عمومی مربوط به مسئله کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است.

 

وی ادامه داد: در کنار فعالیت های مختلف فرهنگی و خلاقیت کانون، تمرکز ویژه بر مسئله کتاب و کتابخوانی وجود دارد و کتابخانه های مراکز فرهنگی کانون تاکنون با بیش از 16 هزار جلد کتاب تجهیز شده است.

 

احدزاده خاطر نشان کرد: طرح «شنبه های کتاب» کانون های مساجد نیز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه اقدام ارزشمندی است که آماده همکاری در این طرح را داریم و تاکنون تلاش کرده ایم تا زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و دورافتاده فراهم شود.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: کتاب به ویژه در بین کودکان و نوجوانان به عنوان منبع تغذیه فکری محسوب می شود که باید در تامین این ابزار فرهنگی والدین دقت نظر بیشتری داشته باشند و اگر حتی سبد کالای خانواده اجازه خرید این ابزار فرهنگی را نداشته باشد می توانند از کتابخانه های کانون پرورش فکری در مناطق مختلف شهرهای استان بهره مند شوند.

 

احدزاده تاکید کرد: مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری، کتابخانه های عمومی و حتی کتابخانه های مساجد در سطح شهر پراکندگی گسترده ای دارند و عموم مردم به آسانی دسترسی کامل به کتاب برای مطالعه دارد اما در این زمینه کوتاهی از سوی افراد جامعه می شود که در آینده متضرر خواهد شد.

 

وی اعلام داشت: کتاب زمینه آگاهی و دانایی جامعه را فراهم می کند و والدین در زمینه آموزش باید از این منبع فکری به خوبی بهره مند شوند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ترویج فرهنگ مطالعه هفته کتاب و کتابخوانی توسعه فرهنگ مطالعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل جلد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز