Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،کتاب‌های پژوهشگر و محقق مراغه‌ای با موضوع جغرافیا، تاریخ، مشاهیر، دانشمندان، فرهنگ و تمدن مراغه در سه هزار سال گذشته نوشته شده است.

مسعود غلامیه  معلم تاریخ و استاد دانشگاه اولین اثر خود را با موضوع تاریخ مراغه به روایت تصویر در سال ۸۵ منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگینامه و شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی، اسناد نویافته از تاریخ مراغه، نسخه‌برگردان زیج ایلخانی، سفرنامه میرزا حسن شکوهی، مراغه در نقشه‌های تاریخی، مراغه در مطبوعات دوره قاجار و انقلاب اسلامی در مراغه از جمله آثار این نویسنده است.

جدید‌ترین اثر این محقق دانش نامه جامع مراغه با عنوان مراغه کهن شهر ایران بعنوان نخستین و کاملترین کتاب در حوزه مراغه شناسی است.

نویسنده  تاریخ سه هزار ساله مراغه را در این کتاب با یک هزار و ۸۰۰ صفحه در قطع رحلی و دو جلد منتشر کرده است.

مونوگرافی شهری، جغرافیای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، مراغه در دوره قبل از اسلام، مراغه در دوره اسلامی، آداب و رسوم، بنا‌های تاریخی، مشاهیر، مفاخر، مراکز علمی و آموزشی از جمله بخش‌های این کتاب است.

 اسدی رئیس کتابخانه عمومی مراغه گفت: این نویسنده از اولین اعضای کتابخانه عمومی مراغه و از فعالان کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.

 اسدی افزود:  غلامیه کتاب‌های خود را با استفاده از منابع معتبر و کتاب‌های تاریخی گرد آوری کرده است.

او گفت: مجموعه کتاب‌های این نویسنده در کتابخانه اوحدی و در بخش نویسندگان آذربایجان شرقی برای مطالعه در اختیار علاقمندان به کتاب است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نگارش کتاب کتابخانه عمومی مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • بحران ادبیات داریم
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید