Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه شرکت بیو ان تک نشان می دهد کارآمدی واکسن بالقوه این شرکت در افراد بالای ۶۵سال بیش از ۹۴ درصد و درکل ۹۵ درصد است.

در هفته گذشته شرکت آلمانی بیوان تک که مدیر ارشد اجرایی آن «اوگور شاهین» است، اعلام کرد واکسن بالقوه ای که برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده ۹۰ درصد کارآمد است. این خبر تمام توجهات را معطوف به تلاش‌های اوگور شاهین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محقق ترک تبار است که آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی (ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر «طراحی و ارزیابی بالینی واکسن‌های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA» شد؛ وی متولد کشور ترکیه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس کشور آلمان و مالک شرکت BioNTech آلمانی است.

طبق اطلاعاتی که این شرکت در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر از اوگور شاهین- برگزیده جایزه علمی جهان اسلام در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است، تحلیل کارآمدی اولیه واکسن BNT۱۶۲b۲ بیست و هشت روز پس از تزریق دوز اول، ۹۵ درصد بوده است.

این شاخص مربوط به داوطلبانی است که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا نبوده اند. در کل در این آزمایش بالینی ۱۷۰ مورد ابتلاء به کووید ۱۹ ارزیابی شد که ۱۶۲ نفر آنها از گروه پلاسیبو بودند و فقط ۸ نفر از داوطلبان دریافت کننده واکسن به کووید ۱۹ مبتلا شدند. همچنین در این آزمایش بالینی ۱۰ مورد شدید کووید ۱۹ رصد شد که ۹ نفر آنان در گروه پلاسیبو و یک نفر از دریافت کنندگان واکسن بالقوه بود.

علاوه بر آن کارآمدی واکسن در طیف‌های مختلف سنی و قومیتی، یکسان بود. همچنین این شاخص برای افراد بالاتر از ۶۵ سال بیش از ۹۴ درصد تخمین زده شده است.

براساس بیانیه شرکت بیوان تک که در پاسخ به سوالات خبرگزاری مهر ارسال شده، فاز سوم آزمایش بالینی این واحد از ۲۷ جولای با حضور ۴۳ هزار و ۶۶۱ داوطلب آغاز شد که  از این تعداد ۴۱ هزار و ۱۳۵ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند. حدود ۴۲ درصد از شرکت کنندگان جهانی و ۳۰ درصد از شرکت کنندگان آمریکایی از لحاظ نژادی و قومیتی زمینه ای متنوع داشتند. همچنین ۴۱ درصد از داوطلبان جهانی و ۴۵ درصد از داوطلبان آمریکایی بین ۵۶ تا ۸۵ سال سن داشتند. نتایج تحلیل‌ها حاکی از اطلاعات ایمنی مورد نیاز سازمان غذا و دارو آمریکا برای صدور اجازه استفاده اضطراری واکسن نیز است.

این اطلاعات نشان می‌دهد ۴۳ هزار داوطلب شرکت کننده در آزمایش بالینی پس از دریافت واکسن دچار مشکل نشدند و نگرانی ایمنی جدی در آنها مشاهده نشد. خستگی در ۳.۸ درصد و سردرد در ۲ درصد داوطلبان مشاهده شد.

شرکت بیوان تک و فایزر که در تولید واکسن همکاری می‌کند تصمیم دارند اجازه استفاده اضطراری واکسن را از سازمان غذا و دارو آمریکا و دیگر سازمان‌های مرتبط در سراسر جهان دریافت کنند.

همچنین براساس اعلام این شرکت، پیش بینی می‌شود در ۲۰۲۰ میلادی ۵۰ میلیون دوز از این واکسن و تا پایان ۲۰۲۱ میلادی ۱.۳ میلیارد دوز تولید شود./مهر


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آزمایش بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی خبر داد و گفت: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح آن امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل،، افسانه جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، هفت بخش این رویداد است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نحوه ارسال آثار، ادامه داد: متقاضیان شرکت در سطح ملی از طریق تارنمای jameyat.ir و متقاضیان شرکت در سطح استانی هم از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۰۴۷۲۴۶۲۸ می‌توانند اقدام به ارسال آثار خود کنند.

جهانی با اشاره به شماره ۰۴۵۳۱۲۵۱۵۰۱ به‌عنوان شماره تماس دبیرخانه استانی، تصریح کرد: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح رویداد امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و شاخص‌های مورد ارزیابی می‌توانند به کانال ایتای دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل مراجعه کنند.

کد خبر 748792

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا