Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان گفت: متأسفانه امروزه تب مدرک‌گرایی و استخدام برای دیگران در کشور بالا گرفته و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خودباوری نرسیدند که خودشان می‌توانند بنگاهی اقتصادی داشته باشند.

وحید انتظاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۶ آبان تا چهار آذر هفته جهانی کار است و در این هفته تلاش داریم کارآفرینی را در بطن جامعه فرهنگ‌سازی کنیم و رویکرد افراد را نسبت به کارآفرینی تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارآفرینی با اشتغال‌زایی اشتباه گرفته می‌شود کارآفرین با سرمایه شخصی فعالیتی را آغاز می‌کند و با تغییر ارزش‌ها ارزش‌آفرینی می‌کند که یکی از محصولات کارآفرین ایجاد اشتغال است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع و خوبی را اجرایی خواهیم کرد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی مجازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در روز شنبه اول آذر است. به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای را با بخش خصوصی منعقد کردیم؛ هدف ما از راه‌اندازی این مرکز تغییر رویکرد و فرهنگ مهم و افراد فعال جامعه است تا نگرش خود را نسبت به کارآفرینی تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور ترویج فرهنگ کارآفرینی است؛ متأسفانه امروزه تب مدرک‌گرایی و استخدام برای دیگران در کشور بالا گرفته و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خودباوری نرسیدند که خودشان می‌توانند بنگاهی اقتصادی داشته باشند.

انتظاری اشاره کرد: طی دهه گذشته بر اساس سیاست‌هایی آموزش کسب و کارهای مختلف و توانمندسازی در دستور کار قرار گرفت و درآن افراد بالای ۲۰ سال آموزش دیدند و بعد از یک دهه به این نتیجه رسیدیم که آموزش و فرهنگ‌سازی را به دوره نوجوانی منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: در باشگاه کارآفرینان نوجوان ۱۰۰ دانش‌آموز توسط ۱۸ مربی آموزش خواهند دید البته مربیان نیز آموزش‌های لازم را طی یک سال گذشته دیدند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان یادآور شد: بر اساس آئین‌نامه ستاد کرونا برگزاری جلسه با بیش از ۱۵ نفر امکان‌پذیر نیست به همین منظور جشنواره امتنان از کارآفرینان نیز در چهارم آذر با حضور ۱۵ نفر از اعضای اکوسیستم کارآفرینی به صورت حضوری در سالن شهید امامی برگزار خواهد شد و طی آن از سه کارآفرین برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارآفرینی فرهنگ کار باشگاه کارآفرینان نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار پاتاوه در آیین افتتاح خانه هلال روستای تمنک از حمایت و همکاری مردم، شورا و دهیار روستا برای کمک به راه اندازی خانه هلال قدردانی کرد و گفت: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر در ادارات، نهادها، شرکت‌ها و مناطق شهری و روستایی به شمار می‌رود که نقش مهمی در مدیریت بحران دارند.
شهرام صفادوست افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال‌احمر به منظور آگاه‌سازی جامعه از مخاطرات و روش‌های مقابله با آن است.
امام جمعه پاتاوه هم در این آئین گفت: خانه های هلال محله محور و اجتماع محور و با هدف آموزش به روستائیان راه اندازی شده است.
حجت السلام سیادت افزود: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر است که باید این مهم در این بخش پیگیری و آموزش داده شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دنا هم گفت:۷ خانه هلال در شهرستان دنا فعال وجود دارد که در حال خدمت رسانی به مردم است.
چراغ سحر با بیان اینکه ترویج فرهنگ داوطلبی از دیگر برنامه‌های خانه‌های هلال است افزود: خانه های هلال در زمان بحران نقش مهمی برای امدادرسانی در روستاها ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در فاصله رسیدن گروههای امدادی به صحنه حادثه، تنها افرادی که می توانند با تجهیزات و ابزارهای خود، پاسخ اضطراری به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند و خانه های هلال آموزش استفاده از ابزارها هنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد.

دیگر خبرها

  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • زیر تیغ
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین