Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:21:53 GMT

دورکاری کارکنان ادارات استان سمنان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۱۰۶۷

دورکاری کارکنان ادارات استان سمنان اجرا می شود

منصوری با اشاره به دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان برخی از ادارات استان سمنان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: ابلاغیه دورکاری ادارات از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «فاطمه منصوری» در نشست مقابله با کرونای استان سمنان به صورت ویدئوکنفرانسی به ابلاغیه دورکاری ادارات از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره داشت وگفت: این بخش نامه تکلیف حضور کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی و خدماتی را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه منابع انسانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری، خدمات شهری، آب، گاز و برق، بانک و پست، مدیریت شهری و … در شرایط زرد باید با تمام قوا در محل خدمتی حاضر باشندافزود: در شرایط نارنجی و قرمز که اکنون استان سمنان با آن درگیر است این ادارات و نهادها حداکثر تا ۳۰ درصد کارکنان خود را با نظر مقام عالی آن دستگاه می‌تواند به دورکاری بفرستد.

 

وی با اعلام این مطلب که دستگاه‌های غیر ضروری شامل نهادهایی که خدمات آن‌ها فوریتی پیدا نمی‌کنند در شرایط قرمز و نارنجی که استان درگیر آن است می‌توانند تا ۵۰ درصد نیروهای خود را به دورکاری بفرستدگفت: این دستگاه‌ها شامل اداراتی هستند که عدم ارائه موقت خدمات آن‌ها تأثیر جدی در زندگی عموم شهروندان نداشته است.

 

منصوری در خصوص برگزاری جلسات و فضا سازی ادارات مرتبط با بیماری کرونا بیان کرد: در شرایط هشدار مأموریت‌های اداری غیر ضروری لغو می‌شود همچنین در شرایط قرمز و نارنجی می‌بایست ادارات جلسات حضوری الزامی خود را با کمتر از ۱۵ نفر برگزار و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند همچنین ادارات به جلسات ویدئوکنفرانسی نیز عنایت داشته باشند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با تاکید بر لزوم پایبندی به قانون و پرهیز از انجام هر اقدام غیر قانونی در سطح ادارات و سازمان‌های دولتی یادآور شد: از این پس انجام هر گونه تعطیلی ، کسر کار و دور کاری بر اساس شیوه یک سوم یا بیشتر از آن، منوط به اعلام سازمان امور اداری و استخدامی کشور و ابلاغ رسمی استانداری سمنان به فرمانداریها و دستگاههای اجرایی بوده و انجام آن تحت هر شرایط و به هر عنوان  به غیر از شرایط عمومی و معمول اعلام شده در بخشنامه ی سال ۱۳۸۹ ممنوع است.

 

وی همچنین اظهار کرد : انجام دور کاری به هیچ وجه نباید منجر به قطع یا اخلال در ارائه ی خدمات توسط دستگاههای اجرایی ، بانک ها ، شهرداری ها و ... شود و مدیران استان می بایست با اصلاح فرآیندها و ارائه شیوه های جدید ارائه خدمت، حضور مراجعین و ارباب رجوع به سازمان‌ها را به حداقل ممکن کاهش داده و در این راستا نظارت ویژه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر عهده شخص مدیر دستگاه اجرایی است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح جامع مدیریت هوشمند دورکاری کارمندان استان سمنان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گروهی از پزشکان خیر و متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و چابهاربا حضور در شهر قصرقند به مدت سه روز خدمات پزشکی و داروی رایگان به بیماران این شهر ارائه کردند.
سرپرست این گروه خیری گفت این پزشکان در بخش‌های زنان و زایمان مامایی چشم پزشکی ارتوپدی و آزمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند.
خانم بیژن فرافزود:علاوه بر ویزیت رایگان بیماران یکصد میلیون تومان دارو و خمیر دندان و مسواک بصورت رایگان توسط خیران برای بیماران و مراجعه کنندگان قصرقندی تهیه شده است.
وی گفت مردم قصرقند از حضور این پزشکان خیر استقبال خوبی داشته اند و بیش از دو هزار نفر از بیماران این شهر در مدت سه روز بصورت رایگان ویزیت شدند.
گفتنی است شهرستان فاقد بیمارستان و پزشک متخصص می‌باشد.

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند