Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) رئیس جمهوری در قالب سی و سومین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، قطعات اول و دوم آزاد راه کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان، باند دوم کنارگذر جنوبی کرمان به‌ طول ۲۴ کیلومتر و ۱۰ پروژه فرودگاهی در شهرهای، اصفهان، تبریز، مشهد، شاهرود و گرگان را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسن روحانی» در این آیین با اشاره به اینکه یکی از ارکان جهش تولید حمل و نقل است، گفت: بخشهای مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای از ارکان بسیار مهم برای توسعه و برای تولید در کشور و همچنین برای رابطه با جهان است.

وی تاکید کرد: : ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب هم برای اقتصاد و سیاست و روابط خارجی ما مهم است و هم می تواند یک تحول بزرگی در منطقه به وجود بیاورد.

رییس جمهوری افزود: یکی از مسائل بسیار مهم دولت تا روز پایان کار آن، دولت الکترونیک، دیجیتال کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت‌های  دانش بنیان و استارتاپی است که تحول بزرگی را در کشور ما به وجود آورده  است و این تحول را ادامه خواهیم داد.

روحانی اضافه کرد: مردم عزیز بدانند که برای ما مساله حمل و نقل مهم است. دولت در زمینه ترانزیت، ریل، نوسازی ناوگان هوایی قدم های بسیار مهمی برداشته است و در همین آماری که امروز اعلام شد که  ۹ طرح بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت است و البته بخشی ممکن است به دولت بعد برسد.

در ابتدای این مراسم وزیر راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات دولت در حمل و نقل و افتتاح طرح‌ها ارائه کرد و گفت: حجم آزادراه‌های کشور به خصوص آزادراه‌های کلیدی و مسیرهای ترانزیتی و کریدوری تا پایان دولت بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت، یعنی از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه به حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید و در ماه‌های آینده نیز سایر پروژه‌های آزادراهی افتتاح می‌شود.

«محمد اسلامی» درباره اقدامات دولت در بخش ایجاد بزرگ‌راه‌ها گفت: برای گسترش بزرگراه‌ها که کاهش حوادث از پیامد آن است از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگ‌راه موجود در ابتدای کار دولت یازدهم امروز به ۱۸ هزار کیلومتر رسیده است و تا پایان کار دولت دوازدهم این رقم به ۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ۱۰ فرودگاه درباره وضعیت فرودگاه‌های کشور، گفت: ظرفیت فرودگاه‌ها در دولت تدبیر و امید از ۵۷ میلیون مسافر در سال به ۷۵ میلیون مسافر رسیده است.

افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی

براساس این گزارش امروز (۲۹ آبان ماه) ۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش کلی هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد افتتاح شد.

با افتتح این پروژه‌ها، ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد. علاوه براین با افتتاح پروژه‌های فوق، توسعه، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی، افزایش مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع در سطوح پروازی محقق می‌شود.

همچنین با بهره برداری از پروژه‌های فرودگاهی فوق، ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع ، ظرفیت پارکینگ هواپیما به تعداد ۱۸ استند( از ۱۹ استند به ۳۷ استند) ، ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

افتتاح آزادراه شرق اصفهان

همچنین در مراسم امروز قطعه یک و ۲ آزادراه شرق اصفهان با هزینه‌ای بیش از هشت هزار میلیارد ریال ساخته شده است، افتتاح شد. این آزادراه از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود و شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

افتتاح ۲۴ کیلومتر راه در کرمان

در مراسم امروز با دستور رییس جمهوری ۲۴ کیلومتر از کنار گذر غربی شهر کرمان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.  ۲۱.۵ کیلومتر از راه های افتتاح شده مسیر مستقیم و ۲.۵ کیلومتر لوپ‌ها و رمپ‌ها هستند که ۳۲.۵ کیلومتر از این پروژه پیش از این به بهره برداری رسیده بود، ۲۱.۵ کیلومتر آماده افتتاح، ۲۵ کیلومتر در دست اقدام و ۹ کیلومتر از این مسیر دست نخوره باقی مانده است.

کنارگذر شهر کرمان بخشی از کریدور ارتباطی استان‌های شمال و مرکز کشور به استان‌های جنوبی (هرمزگان و سیستان و بلوچستان) است که به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر و همچنین ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار عظیم و قطب‌های کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اجرای طرح یاد شده می تواند اثرات چشمگیری بر کاهش سوانح، افزایش سهولت عبور و مرور، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا داشته باشد.

به گزارش ایرنا در این مراسم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه نوار ساحلی جنوب به خصوص در قسمت شرقی منطقه مکران از وزیر راه و شهرسازی خواست اقدامات لازم برای توسعه بزرگراه در نوار ساحلی انجام دهد و در دولت دوازهم به پایان برسد و در غیر این صورت در ابتدای دولت آینده نهایی شود.  

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مشهد کرمان محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی روحانی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مشهد کرمان محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی روحانی اصفهان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مشهد کرمان محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی روحانی اصفهان اخبار کنکور فرودگاه ها ۵ کیلومتر افتتاح شد حمل و نقل پروژه ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود

مسعود زوار زاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در ۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد قم  تصریح کرد: محور قم به جعفریه به طول ۴۰ کیلومتر یکی از جاده‌های پرتردد استان قم است که طی سال‌های اخیر بهسازی آن آغاز شده‌است.

زوار زاده  با اشاره به طرح بهسازی و اصلاح محور در منطقه " شترمرغی" جعفرآباد، عنوان کرد: بهسازی این بخش به‌صورت امانی از هفته گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد قم تصریح کرد: اختلال پیش‌آمده در تردد خودرو‌های سواری در این محور به‌خاطر عملیات عمرانی است که تلاش می‌شود تا دهه کرامت این محور به‌صورت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

زوار زاده  ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد