Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک جنگلی یاسوج یا پارک بزرگ کوهستان یاسوج مساحتی نزدیک به هزار هکتار دارد و بزرگ‌ترین پارک جنگلی در جنوب کشور محسوب می‌شود و طبیعت منحصر به فردی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ،پارک جنگلی یاسوج یا پارک بزرگ کوهستان یاسوج مساحتی نزدیک به هزار هکتار دارد و بزرگ‌ترین پارک جنگلی در جنوب کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پارک در شمال شرق شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، واقع شده و بخشی از حوزه‌ آبخیز رودخانه‌ بشار محسوب می‌شود. پارک روی شیبی است که نمای زیبایی از شهر را برای بازدیدکننده به ارمغان می‌آورد.

پوشش غالب پارک درختان بلوط ایرانی است که حدود ۷۶ درصد از پوشش گیاهی پارک را تشکیل می‌دهند. باقی بادام کوهی، ارزن، کیکم، بنه و ... هستند. در ارتفاعات بالا هم بوته‌زار و درختچه‌زار پوشش غالب است.

طبق مقایسه‌ عکس‌های هوایی سال ۱۳۴۴ با عکس‌های ماهواره‌ای سال ۱۳۹۰، حدود ۶۰ درصد از اراضی پارک طی این مدت تغییری نکرده که نشانگر بکر ماندن پارک جنگلی است. در این مدت، مردم محلی برای چرای دام به منطقه می‌آمدند یا حتی برای تعلیف دام سرشاخه‌ها را قطع می‌کردند. تازه در دهه‌ گذشته بود که منطقه‌ای در مرکز پارک برای تفریح در نظر گرفته شد؛ مسیرهای پیاده‌روی و ۸۰ آلاچیق در آن ساخته شد، جاده‌ آسفالتی هم در مرز شمالی پارک برای رفت و آمد کشیده شد. مجموعاً ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت و سازها هزینه شد اما همچنان پارک از لحاظ بهداشتی و رفاهی جای پیشرفت دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دیدنی و زیبای مهدی قائدی مقابل الوصل (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل زیبای مهدی قائدی مقابل الجزیره (فیلم) خانه لاکچری همسر مهدی قائدی در دبی (فیلم) علت بازی نکردن مهدی قائدی مقابل قطر از زبان قلعه نویی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گل دیدنی و زیبای مهدی قائدی مقابل الوصل (فیلم)
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار