Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندرن روز پنجشنبه با انتشار این اخطاریه اعلام کرد که سامانه بارانی که هم اکنون در حال فعالیت در استان است تا اواخر روز مازندران را ترک خواهد کرد و برای روز جمعه آسمانی نیمه صاف و ابری برای استان پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام هواشناشی مازندران از اواخر روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی ، افزایش بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید در استان رخ می دهد که نتیجه احتمالی آن آبگرفتگی در مناطق جلگه ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی مازندران همچنین در اخطاریه خود وضعیت دریای خزر را از بعد از ظهر شنبه مواج و توفانی پیش بینی و اعلام کرد که ارتفاع امواج دریا در نزدیک ساحل به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

هم اکنون فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر است و دستکم چهار هزار ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران مشغول صید و صیادی هستند.

هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرد که در مدت تقویت این سامانه بارشی ، مه آلود شدن ، کاهش دید ، ریزش سنگ ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی از مخاطرات سامانه جدید است.

طبق پیش بینی هواشناسی ، این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه هفته آینده مهمان استان مازندران خواهد بود .

برای هفته آینده دمای هوای مناطق جلکه ای در گرم ترین ساعات حداقل ۱۲ درجه و برای مناطق کوهستانی نیز به پنج درجه می رسد.

در حال حاضر نیز ساری با ۱۲ درجه گرم ترین و بلده نور و سیاه بیشه با یک درجه سردترین مناطق استان هستند. همچنین شاهد بارش برف در مناطق کوهستانی هستیم.

برچسب‌ها بارندگی مازندران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی مازندران سازمان هواشناسی بارندگی مازندران سازمان هواشناسی اخبار کنکور پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده سامانه غالباً پایدار تا امروز دوشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه آسمانی صاف تا نیمه ابری و برخی نقاط مه یا مه آلودگی مورد انتظار است، افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه به تدریج از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش باران در برخی نقاط شدید رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و یا استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف نیز اندیشیده شود.

کد خبر 6098084

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید