Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:37:54 GMT

برگزاری بیش از۱۰۰ عناون برنامه در هفته بسیج

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۱۸۷۹

ایسنا/همدان فرمانده سپاه شهرستان ملایر از برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص مختلف به مناسب هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد از این برنامه‌ها امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا و نیز تعطیلی دو هفته‌ای بسیاری از مشاغل در شهرها و استان‌های با وضعیت قرمز، مجازی برگزار خواهد شد.

سرهنگ سید جواد حسینی روز پنج شنبه ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج خدمت مردم عزیز انقلابی، بسیجیان با اخلاص، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیز خدمت فرمانده همه بسیجیان رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بسیج در سال ۵۸ با ابتکار حضرت امام و با دید و بصیرت نافذ و تدبیر حکیمانه ایشان در سراسر ایران ایجاد و مانند گیاهی معطر و مبارک شروع به رویش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی به ظرفیت ایجاد شده توسط حضرت امام در همه بخش‌های مورد نیاز کشور به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم اشاره و اظهار کرد: در واقع تمامی مردمی که دل در گرو انقلاب دارند بالقوه بسیجی هستند و مخاطب این حرکت علاوه بر جوانان به‌عنوان آینده‌دار این نظام مقدس، نوجوانان، میانسالان و سالمندان نیز هستند که همه جریانی معنوی به‌نام بسیج را ایجاد می‌کنند.

وی حضور فعال بسیجیان درهشت سال دفاع مقدس و کسب پیروزی های سرافرازانه در میدان نبرد با کمک امدادهای غیبی را یکی از بزرگ ترین ثمرات بسیج عنوان و خاطر نشان کرد: بعضی تصورشان بر این بود که با پایان یافتن جنگ بسیج هم باید تعطیل شود اما باید گفت دفاع از اسلام وابسته به مرزهای جغرافیایی نیست و بسیج باید در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی حضور یابد.

حسینی با بیان اینکه بسیجیان پس از جنگ در همه عرصه‌های دفاع از انقلاب گره‌گشا بودند، مطرح کرد: حضور میدانی و فعال بسیجیان شهرستان ملایر در قالب گروه‌های جهادی در استان‌های آسیب دیده از سیل و زلزله مانند لرستان، گلستان، کرمانشاه و خوزستان و خدمت رسانی به آنان از جمله اقدامات بسیجیان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اقلام نقدی و غیر نقدی ارسال شده به استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان توسط پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، افزود: ۹۰۰ نفر از بسیجیان با شیوع بیماری کرونا بمنظور کمک به کادر درمان آموزش دیدند و نیز طرح غربالگری مرحله اول در مدت یک هفته توسط ۳۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان انجام شد.

فرمانده سپاه شهرستان ملایر با بیان اینکه بسیجیان در مدت ۵۰ شبانه روز مشغول اعمال محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی‌های شهرستان بودند، یادآور شد: گندزدایی بازار، معابر، بانک‌ها و دیگر محله‌های پرتردد توسط بسیجیان در قالب ۳۰ گروه جهادی و با استفاده از خودروهای شخصی خود از ابتدای شیوع بیماری کرونا انجام شد.

وی از ایجاد ۳۰ کارگاه تولیدی ماسک در سطح شهر و روستا توسط بسیجیان خبر داد و گفت: طی این مدت در این کارگاه ها ۱۰ تا ۱۵ هزار ماسک به‌صورت روزانه تولید شد که علاوه بر تأمین نیازهای شهرستان بخشی از آنها به دیگر استان ها صادر شده است.

حسینی در خصوص تهیه و توزیع بسته های معیشتی نیز تصریح کرد: در مرحله اول و همزمان با عید سعید فطر ۱۲ هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، خرما، پنیر، حبوبات، گوشت و مرغ تهیه و در بین محرومان و مددجویان شهرستان توزیع شد.

وی به تهیه و توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی در دهه امامت و ولایت و نیز دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی بسیجیان با شناسایی افراد نیازمندی که در دوران کرونا با از دست دادن شغل خود، امکان پرداخت اجاره‌بها را نداشتند، حدود ۳۰ مورد از اجاره بهاء این نیازمندان را پرداخت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: قربانی ۲۹۰ رأس گوسفند و توزیع گوشت گوسفندی در قالب بسته‌های پروتئینی، توزیع ۵۰ هزار قرص نان و تهیه و توزیع ۱۱۵ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی از دیگر اقدامات بسیجیان شهرستان ملایر بوده است.

حسینی از تهیه ۳۸ سری جهیزیه توسط پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در عرصه کشاورزی ۵۲ مهندس با ایجاد همگرایی بین علم روز و تجربه کشاورزان بیش از ۱۵۶ روستا را در قالب ۲۵۰ هکتار کشت آبی و بیش از ۴۰۰ هکتار کشت دیم پوشش دادند که برکات بسیاری را در عرصه کشاورزی ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان ملایر بازدید از پایگاه‌های نمونه توسط مسئولین و نیز ایجاد ایستگاه‌های سلامت توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان و توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی رایگان در این ایستگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و افزود: آزادسازی زندانیان غیر عمد و حضور گروه‌های بسیجی در سطح شهر و روستا با لباس مشخص و در قالب گروه‌های امر به معروف به منظور تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج شهرستان ملایر است.

حسینی با بیان اینکه امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا یادواره به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: زنگ بسیج در سامانه شاد نواخته خواهد شد همچنین بنا داریم با حضور در ادارات ذیربط پیگیر حل مشکلات کارآفرینان باشیم همانطور که در هفته دفاع مقدس اقدامات ماثری در زمینه مطالبه گری از ادارات و پیگیری مسائل کارآفرینان انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۲۰۰۰ بسیجی شامل پزشک، پرستار و بهورز در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مرحله دوم غربالگری در سطح شهرستان را به منظور شناسایی افراد مشکوک و ارجاع آنان به بیمارستان یا قرنطینه خانگی با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام خواهند داد.

وی به شعار اولین روز از هفته بسیج با عنوان " بسیج، معنویت، سلامت" اشاره کرد و گفت: اعزام اکیپ‌های بسیج جامعه پزشکان و معاینه رایگان در مناطق کم برخوردار مانند خیابان ولی بخشی، خیابان طالقانی، بخش جوکار و سامن از جمله برنامه‌های هفته بسیج در روز جمعه ۳۰ آبان است.

 حسینی از اختصاص سه روز از هفته بسیج به پویش نذر خون و حضور بسیجیان و پیشکسوتان بسیجی به‌منظور اهداء خون خبر داد و مطرح کرد: دیدار تعداد اندکی از بسیجیان با امام جمعه شهرستان و تجدید پیمان با ایشان، روایتگری پیشکسوتان بسیجی در فضای مجازی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا درب منزل و نیز زیباسازی و مرتب کردن فضای مساجد شهرستان توسط پایگاه‌های مقاومت از برنامه‌های دومین روز از هفته بسیج با شعار " بسیج فرزند مسجد و خادم مردم" است.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح پویش سلیمانی‌ها قرار است هر پایگاه مقاومت خدمتی را برای مردم انجام دهد، یادآور شد: سوم آذر ماه و همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج برپایی ایستگاه‌های سلامت، برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی، طرح معاینه رایگان در مناطق محروم و نیز رزمایش فرهنگی اجتماعی خدمت مومنانه شامل مشاوره، مددکاری و خدمت رسانی به زنان از جمله برنامه های در دست اقدام است.

 فرمانده سپاه شهرستان ملایر به تشریح برنامه‌های پنجمین روز از هفته بسیج پرداخت و ادامه داد: مشاوره حقوقی رایگان، آگاه‌سازی و بصیرت افزایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی به‌صورت مجازی، برگزاری تور ایست و بازرسی و حضور مهندسان کشاورزی در بین کشاورزان و ارائه مشاوره تخصصی به آنان از جمله این اقدامات است.

این مقام مسئول یادآور شد: همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج و در تاریخ چهارم آذر سه منزل مددجو در روستاهای بهاره، خردمند و کلیل آباد به همت گروه‌های جهادی افتتاح خواهد شد. همچنین دیوار کشی مدرسه  روستای دهنو و افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه سبدبافی در روستاهای علوی، اسلام شهر، آبدر، بوربور، الفاوت و ملایر و نیز افتتاح کارگاه‌های خیاطی در روستاهای توچغاز، رضوانکده و ملایر از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی به برگزاری همایشی که هر سال در روز پنجم آذر ماه با حضور بسیجیان برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا این برنامه لغو شده است و به‌جای آن کاروانی با عنوان آوای خدمت در قالب موتورها و خودروهایی با آرم بسیج و از اقشار مختلف مردم، ساعت ۱۰:۳۰ صبح از محل ناحیه سپاه شهرستان ملایر حرکت و به ضدعفونی معابر سطح شهر می‌پردازند و سپس هر کدام از این خودروها با حضور در مناطق محروم ارائه خدمات خواهند داد.

حسینی به حضور درب منزل خانواده‌های کادر درمانی شهرستان به‌منظور عرض خداقوت و نیز تشکر از آنان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع حدود ۲۰۰۰ بسته معیشتی در بین افراد مبتلاء به کرونا، تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته لوازم التحریر شامل کیف، دفتر و خودکار و مداد، تهیه سه دستگاه تبلت توسط بسیجیان و نیز تهیه پنج سری جهیزیه از جمله برنامه‌های آخرین روز از هفته بسیج است.

 فرمانده سپاه شهرستان ملایر در پایان با بیان اینکه تلاش ما این است که کمک‌های مؤمنانه به سمت تهیه گوشی‌های هوشمند و تبلت و توزیع آن بین دانش‌آموزان نیازمند رود، افزود: فرماندهی سپاه ناحیه ملایر روز جمعه ساعت ۲۲ با حضور در برنامه معبر چهلم که از شبکه استانی پخش خواهد شد، عملکرد بسیجیان و نیز برنامه‌های هفته بسیج را به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته بسیج کروناویروس کارگاه تولید ماسک بسته معیشتی استانی شهرستانها فرمانده سپاه شهرستان ملایر برنامه های هفته بسیج شیوع بیماری کرونا پایگاه های مقاومت روز از هفته بسیج مقام مسئول تهیه و توزیع سطح شهر برنامه ها خواهد شد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق

حجت الاسلام مدرسی از اساتید دانشگاه و حوزه در همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق گفت: تقویت باور و ایمان لازمه خداشناسی است و اعتقاد باید سرمنشأ ایمان باشد.

او با تببین ویژگی‌های مربیان و متربیان از دیدگاه امام جعفر صادق (ع) افزود: عقل و تفکر و تشخیص حق و باطل از اصلی‌ترین صفات مسولان عقیدتی است.

مدرسی بیان داشت: امروز در جامعه به ویژه در فضای مجازی تشخیص حق و باطل مشکل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید با مربیان و متربیان زندگی کرد تا کار تاثیرگذار باشد.

او گفت: برای تاثیر گذاری باید از رنج و درد‌ها شناخت داشته باشیم و آن را درک کنیم.

مدرسی افزود: مجروح جنگ فرهنگی کسی است که دنبال جریانات ضعف فرهنگی در فضای مجازی است.

او گفت: افکار جوانان را باید درک کنیم بعد وارد بحث شویم و دلسوزی کنیم و جوانان را از خودمان بدانیم.

مدرسی بیان داشت: نیاز به صبر و بردباری داریم و به قدرت بخشندگی و در این راه باید هزینه کرد.

مدرسی گفت: باید در کنار هم به تولید محتوای مفید برای جامعه بپردازید و شرایطی را که بسیج و سپاه که 
به مانند کندوی زنبور عسل فراهم کرده، قدر بدانیم.

او بیان داشت: تولیداتی داشته باشیم که همه اقشار به دنبال ان باشند و هر چه در توان داریم خرج کنید و فداکاری کنیم.

اجرای برنامه‌های فرهنگی، سرود دسته جمعی و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی بسیج بافق از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک