Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:47:23 GMT

شناسایی 900 محدوده معدنی امیدبخش

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۱۹۷۳

شناسایی 900 محدوده معدنی امیدبخش

خبرگزاری آریا - رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در راستای اقدامات ایمیدرو و شرکت های تابعه در حوزه اکتشاف، تاکنون 900 محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال 92 تاکنون به بیش از 600 میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: از سال 92 تاکنون حدود 700 هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی توسط ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه انجام شده که بیش از 400هزار کیلومتر مربع از این وسعت، طی دو سال گذشته انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین 50 هزار کیلومتر از 700 هزار کیلومتر عملیات اکتشاف، توسط کنسرسیومی از شرکت های خصوصی انجام شده است.
صدور 80 پروانه اکتشاف
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از محدوده های جدید 280 مورد در اختیار ایمیدرو است و بقیه پهنه ها (پس از یکسال) برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است. وی گفت: از 280 محدوده در اختیار ایمیدرو تاکنون 80 پروانه اکتشاف صادر شده است. از این 80 پروانه، 12 مورد به گواهی کشف تبدیل شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.
آزادسازی 460 هزار کیلومتر از پهنه ها
غریب پور اعلام کرد: تاکنون 460 هزار کیلومتر مربع از پهنه ها آزاد شده و 66 هزار کیلومتر مربع (از این پهنه ها ) در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
600 میلیارد سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اکتشاف توسط این سازمان، گفت: در حوزه اکتشاف 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو از سال 93 تاکنون انجام شده است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار کیلومتر مربع حوزه اکتشاف سرمایه گذاری انجام شده پهنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بهسازی و روکش آسفالت بالغ بر یک هزار و ۳۸۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا، گفت: در سال گذشته ،یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده،میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است. ‌

کرد یادآور شد: همچنین در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمن ۷ نقطه پرتصادف رفع شده است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد