Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز پنجشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه، ابراز داشت: مبارزه با کرونا در استان در ۲ بخش مدیریت محله‌محور و طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از روز شنبه اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: مبارزه با کرونا با مدیریت محله‌محور به این شکل است که مبارزه با بیماری محله به محله اجرا می‌شود و افراد مبتلا به کرونا، یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای که در خطر هستند، در اولویت طرح محله‌محور مبارزه با کرونا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: نمونه‌گیری و تست سریع کرونا به منظور شناسایی بیماران با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس نیز در طرح مدیریت مقابله با کرونا به صورت محله‌محور در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: در طرح مدیریت محله محور افراد آسیب دیده از کرونا نیز شناسایی و از محل رزمایش رفتار مومنانه به آنان کمک خواهد شد.
وی افزود: اعمال محدودیت فعالیت اصناف، محدودیت تردد در شهرها، محدودیت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله مبارزه با شیوع کرونا در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها است.

ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به مناطق قرمز
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ورود خودروهای پلاک غیربومی به مناطق قرمز و نارنجی استان از روز شنبه با آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی ممنوع است و متخلفان جریمه می‌شوند.
خجسته‌پور ابراز داشت: پلاک‌های بومی شامل ۸۶ و ۹۶ مجاز به تردد در تمام شهرهای استان سمنان هستند و ورود هر پلاکی به جز پلاک‌های بومی به داخل شهرهای استان سمنان جریمه خواهد شد.
وی اضافه کرد: مالکان خودروهای دارای پلاک غیر بومی که ساکن استان سمنان هستند نیز در مدت اعمال محدودیت‌ها اجازه خروج خودروی خود از پارکینگ را ندارند و در صورت مشاهره جریمه خواهند شد.
وی اضافه کرد: افراد ساکن استان سمنان دارای پلاک غیر بومی می‌توانند در مدت اعمال محدودیت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
یادآور شد: جریمه راننده متخلف که با پلاک غیربومی در شهر تردد داشته باشد ۲۴ ساعت اعتبار دارد و در صورت عدم خروج از شهر دوباره جریمه می‌شود.
خجسته‌پور اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و بیرون شهری مانند تاکسی‌های تلفنی، اینترنتی، ناوگان حمل و نقل بیرون شهری، ناوگان ریلی در مدت اعمال محدودیت فعال هستند ولی انتظار می‌رود شهروندان با ماندن در خانه برای شکست ویروس کرونا، کمک کنند.
وی تصریح کرد: تردد خودروهای بومی در مناطق قرمز استان سمنان با آغاز محدودیت‌ها از روز شنبه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوع است و راننده متخلف در مناطق قرمز ۱۰ میلیون ریال جریمه می‌شود.
خجسته‌پور خاطرنشان کرد: در برخی مناطق استان سمنان جریمه ‌خودروهای دارای پلاک ‌غیربومی به وسیله دوربین‌های ثبت تخلف انجام می‌شود و افراد به دنبال دریافت کارت تردد نباشند.
وی افزود: محدودیت تردد در شب برای مناطق نارنجی وجود ندارد ولی در صورت تردد پلاک غیر بومی در این مناطق متخلف پنج میلیون ریال جریمه می‌شود.
وی بیان کرد: تردد خودروها از مناطق نارنجی و قرمز کرونایی به شهر دیگر ممنوع است.
وی ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی مطابق با مصوبات قرارگاه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، بر اساس رنگ‌بندی کرونایی و به تفکیک شهرها اعمال می شود و بر اساس این رنگ‌بندی هیچ‌یک از شهرستان‌های استان سمنان در محدوده زرد قرار ندارد.
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: دستگاه‌های اداری در صورت درخواست مجوز تردد باید با فرمانداری فقط به صورت غیرحضوری مکاتبه کنند.

استان سمنان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی
خجسته‌پور با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی اعمال می‌شود، تصریح کرد: براساس آخرین آمار چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی و چهار شهرستان مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و بر این اساس استان سمنان شامل تمام محدودیت‌های کرونایی می‌شود.
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان بیان کرد: به مناطقی که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۴ نفر مبتلا به کرونا و بستری باشند، منطقه زرد کرونایی گفته می‌شود و اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶ مبتلا به کرونا و بستری وجود داشته باشد نارنجی و اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ نفر مبتلا به کرونا و بستری باشند قرمز گفته می‌شود.
وی ادامه داد: متناسب با این رنگ بندی ، محدودیت هایی به مدت ۲ هفته در تمام حوزه ها اعمال می شود.

ادارات استان سمنان مجاز به فعالیت با یک‌سوم ظرفیت هستند
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: به جز ادارات ضروری که اسامی این ادارات از سوی وزارتخانه مطبوع آن دستگاه اعلام می‌شود، بقیه بخش‌ها باید با یک سوم ظرفیت فعالیت داشته ‌باشند.
وی تاکید کرد: جلسات از ۱۵ نفر بیشتر در مناطق قرمز کرونایی نباید برگزار شود.

اصناف مناطق قرمز استان سمنان به جز گروه یک تعطیل می‌شوند
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: تمام واحدهای صنفی استان به جز مشاغل گروه یک در مناطق قرمز کرونایی تعطیل است و ضمانت اجرایی این مصوبه، پلمب ۱۵ روزه واحد متخلف است.
وی ادامه داد: تمام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در مناطق قرمز و نارنجی کرونایی به صورت حضوری ممنوع و تعطیل است و معلمان نیز ضرورت حضور در مدرسه ندارند، مگر اینکه در خانه تجهیزات لازم برای آموزش مجازی به دانش‌آموزان نداشته باشند.
وی یادآور شد: برگزاری هرگونه نمایشگاه، تجمع، نمازهای جماعت و جمعه در تمام وضعیت‌ها و رنگ‌بندی‌های کرونایی ممنوع است.
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور بین شرایط بدتر و بدترین انتخاب شده و برای مبارزه با شیوع کرونا ناچار به اعمال محدودیت هستیم.

مردم در خانه بمانند
وی از آحاد جامعه خواست تا این شرایط سخت را تحمل کنند و با ماندن در خانه در مبارزه با شیوع کرونا، کمک کنند.
وی یادآور شد: برای تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی پرداخت اقساط و چک با گروه اقتصادی برای مساعدت با واحدهای صنفی مکاتبه می‌شود.
وی با بیان کشور همزمان با ۲ مشکل بزرگ ویروس کرونا و تحریم‌ها دست و پنجه نرم ‌می‌کند، افزود: با شرایط فعلی دولت بیش از این توان کمک ندارد.
جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: واحدهای تولیدی جزو بخش خصوصی محسوب می‌شود و دولت نمی‌تواند برای اعمال محدودیت فعالیت برای بخش‌خصوصی تعیین تکلیف کند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: با فوت ۴۷۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۴۱۷نفر رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری در باره آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۲۳بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد ۲و هزار و  ۹۳۸نفر بستری شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان اصناف بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان اصناف بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا ویروس کرونا سمنان اصناف بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونا مدیریت محله محور مبتلا به کرونا اعمال محدودیت مناطق قرمز قرمز کرونایی محدودیت ها خجسته پور رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور کرج – چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، محور کرج - چالوس از کیلومتر ۱ تا ۶ (محدوده کندر) به دلیل ادامه عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از تاریخ ۹ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۵:۰۰ مسدود است.

لذا تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

کد خبر 6090652

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • محور کرج -چالوس مسدود شد
  • انسداد محور کرج – چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان