Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط اهدای خون اظهار کرد: اگر افراد دچار ضعف و بی حالی نبوده و به بیماری قلبی و ریوی جدی مبتلا نیستند همچنین وزن آنها حداقل ۵۰ کیلوگرم است،  شرایط لازم برای اهدای خون و مشارکت در این کار خیر را دارند؛ شرط سنی برای اهدای خون بین ۱۸ تا ۶۰ سال است و خونگیری خارج از این سن انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده بیان کرد: اگر افراد علائم مشکوک به بیماری ایدز مانند تب، اسهال، تعریق شبانه و کاهش وزن بدون دلیل را داشته باشند یا حتی فقط یکبار از مواد مخدر تزریقی استفاده کرده اند، از اهدای خون معاف هستند.

او تاکید کرد: همچنین افرادی که هرگونه تماس جنسی با غیر همسر خود داشته یا تماس جنسی با فردی که دریافت کننده فاکتور‌های انعقادی خون بوده است؛  از اهدای خون معاف می‌شوند؛ علاوه بر آن  افرادی که حجامت، خالکوبی، سوراخ کردن گوش، طب سوزنی و  الکترولیز انجام داده یا دچار بیماری‌های مقاربتی بوده و بیش از ۷۲ ساعت بازداشت یا زندانی بوده اند از اهدای خون معاف هستند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه  اگر افراد قبل از اهدای خون غذا نخورده باشند این احتمال وجود دارد که  بعد از اهدای خون دچار سرگیجه و تهوع شوند، بیان کرد: در برخی از موارد هم درد در بازو و کبودی محل خونگیری از جمله واکنش‌های ناشی از اهدای خون در افراد است.

مهدی زاده افزود: در حال حاضر ۲/۶ درصد از مردم ایران خون سالم خود را اهدا می‌کنند تا نیاز بیماران برطرف شود همچنین اگر افراد در هنگام اهدای خون از بیماری احتمالی شان مطمئن نیستند تمامی موارد را با پزشک سازمان به طور کامل در میان بگذارند و نگران نباشند چراکه اطلاعات شان کاملا محرمانه باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید

مراکز درمانی پایتخت روزانه به ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد خون نیاز دارند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون بیماری کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی حجامت اهدای خون معاف اگر افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی از قیمت پایین فروش نفت ایران انتقاد کرد و گفت: وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

 

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به درآمد نفتی کشور گفت: اگر بخواهم واضح به شما بگویم ما الان نفت نمی‌فروشیم، خیلی عذرمی‌خواهم، اما با این قیمت برای فروش نفت مثل این است که مال دزدی را به حراج گذاشته باشیم. این اسمش نفت فروشی نیست.

وی ادامه داد: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم. اسم این نفت فروشی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بنده آمار دقیق را نیز دارم، اینکه می‌گویند ما ۹ درصد فروش نفت به چین را به آقازاده‌ها می‌دهیم و همینطور کشتی ما توسط تجار عرب بررسی می‌شود، این‌ها اصلا حقیقت ندارد و اینچنین نیست. وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود