Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (پنجشنبه) میزبان «استفان هیکی» سفیر لندن در بغداد و «جان لوریمر» مشاور وزیر دفاع انگلیس در بغداد بود.

به نوشته سومریه نیوز، در بیانیه دفتر برهم صالح آمده است که او در این دیدار بر توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه نظامی و امنیتی و آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت که جنگ علیه تروریسم همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تروریسم را خطری فرا مرزی دانست و گفت که نیروهای عراقی از بخش‌های مختلف توانستند بر داعش غلبه یابند، اما برخی هسته‌های خاموش کماکان در برخی مواقع موجب تهدید امنیت و ثبات عراق می‌شوند.

رئیس‌جمهور عراق افزود: «باید در راستای افزایش فرصت توسعه و شکوفایی از طریق هماهنگی و اقدام مشترک تلاش کرد و عراق در خصوص امنیت و ثبات منطقه‌ای نقش محوری دارد و لازم است تا حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش محترم شمرده شود و نباید مکانی برای تسویه حساب‌ها باشد».

«جان لوریمر» مشاور وزیر دفاع انگلیس نیز با تأیید سخنان برهم صالح، بر اهمیت همکاری دو کشور در حیطه مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروهای امنیتی عراق و آموزش و مسلح کردن آن‌ها تأکید کرد.

این دیدار در شرایطی انجام می‌گیرد که دولت آمریکا قصد دارد بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از عراق و افغانستان خارج سازد. وزیر خارجه عراق نیز روز گذشته گفت که طرف آمریکایی گام‌هایی را در ارتباط با کاهش تعداد نیروهایش در عراق اجرایی کرده است و نیروهای آمریکایی باقی‌مانده در عراق، نیروهای رزمی نیستند.

دولت انگلیس نیز از سال ۲۰۱۴ و در قالب ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیروهای نظامی خود را وارد عراق کرد و طبق آخرین آماروزارت دفاع انگلیس در ژانویه ۲۰۲۰، بالغ بر ۴۰۰ نیروی نظامی این کشور در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق انگلیس تروریسم بغداد ائتلاف آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دومین روز از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بحث و بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته (دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد.

اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تاکید کرد.

وی همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تاکید کرد.

کد خبر 6095193 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند