Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای شروع شیوع بیماری تا به امروز سه هزار و ۵۰۳ نفر نیز با ابتلای قطعی به کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه شناسایی شدند، اظهار داشت: وضعیت در استان به‌واسطه گزارش‌ها، بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان امروز در شرایط فوق بحرانی قرار دارند و متأسفانه وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم، تصریح کرد: در حال حاضر کل بستری‌ها در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا ۲۹۹ نفر است.

۴۹۵ نفر در مرکز و غرب استان براثر کرونا فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه تاکنون درمجموع ۴۹۵ نفر براثر ابتلاء به این بیماری فوت کردند، خاطرنشان کرد: هشت هزار و ۴۵۳ نفر نیز به‌صورت سرپایی با جواب تست مثبت در این مجموعه‌های تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شدند.

دانایی بابیان اینکه آمارها نشان از این دارند که در یک موج‌بلند قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست، یادآور شد: با اجرای موفق و کامل محدودیت‌ها، امکان دارد بتوانیم طی یک هفته آینده به ثبات و سپس به سمت کاهش موارد ابتلاء دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از امروز تا سه هفته آتی احتمالاً موارد مرگ‌ومیر افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: طرح محله محور با عنوان مدیریت و کنترل ویروس کرونا به‌صورت محله محور و خانه محور بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

افزایش ۲ برابری ظرفیت آزمودن‌های کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ابراز کرد: در بهترین شکل اجرای این طرح یک ماه آینده ۳۰ درصد بستری و ۱۰ درصد مرگ‌ومیر کاهش و طی سه ماه آینده ۵۰ درصد بستری و ۴۰ درصد مرگ‌ومیر کاهش خواهد یافت.

دانایی اضافه کرد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی، شناسایی زودهنگام بیماری و توسعه درمان سرپایی و ارتقا خدمات بیمارستانی ازجمله اهداف این طرح است.

وی از افزایش دو برابری ظرفیت آزمودن‌های کرونا خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با راه‌اندازی آزمایشگاه دوم، این ظرفیت را به چهار برابر افزایش دهیم و در بحث اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت همگانی مردم، توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد، وحدت رویه و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

میانگین سن مرگ‌ومیر در سمنان ۷۲ سال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه میانگین سن مرگ‌ومیر امروز ۷۲ سال است که حفظ و صیانت از این گروه و افراد پرخطر، می‌تواند در کاهش مرگ‌ومیر مؤثر باشد، تأکید کرد: امروز قرنطینه خانگی بزرگ‌ترین معضل ماست؛ برخی از افراد مثبت تا دو هزار کیلومتر بر اساس ردیابی‌ها جابجا شدند.

دانایی یادآور شد: تا زمانی که واکسن مورد تائید و مؤثر وارد بازار نشود و واکسیناسیون عمومی صورت نگیرد، با این بیماری مواجه هستیم و باید در اجرای این طرح اهتمام ویژه‌تری داشته باشیم.

کد خبر 5075695

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان شیوع کرونا محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی آمار کرونا کرمانشاه گرگان شهرکرد شهرستان کرج کتاب و کتابخوانی بوشهر ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران دانشگاه علوم پزشکی سمنان مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد

دریافت 30 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ظهر یکشنبه تجمع دانشگاهیان دانشگاه‌های استان سمنان در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی در اعتراض به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی برگزار شد.

خانواده بصیر و آگاه دانشگاه‌های استان سمنان ضمن ابراز نفرت مجدد از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، کنشگری شجاعانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اقدام بشردوستانه‌شان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را تحسین کرده و سرکوب وحشیانه آنان توسط دولت‌های غربی مدعی آزادی به ویژه آمریکای جنایت‌کار را به شدت محکوم می‌نماید.

کد خبر 6091168

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد