Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@23:19:39 GMT

۷ دمنوش مفید برای تقویت ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۲۹۲۱

۷ دمنوش مفید برای تقویت ایمنی بدن

 ‌علیرضا یارقلی، به مصرف و معرفی دمنوش‌های گیاهی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت و گفت: در ایام شیوع همه گیری کرونا برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری باید مصرف مایعات بیشتر شود برای مثال انواع سوپ‌ها همچون سوپ جو رقیق نمونه مناسبی برای مصرف است.

وی افزود: گیاهانی مانند آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادرنجبویه، رزماری و بابونه در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدوحلوایی، کلم قمی، کدوسبز، کرفس، هویج، زردک، نعنا، پونه، نخود سبز و انجیر خیسانده در آب، شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارقلی در ادامه به معرفی و طرز تهیه هفت دمنوش مؤثر جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت.

۱) دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب: خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی است. درمانگر خوبی برای بیماری‌هایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونت‌های ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است این دمنوش از ترکیب یک لیوان آب به همراه پنج عدد عناب و یک قاشق پر از برگ آویشن با ترکیب یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان تهیه می‌شود. گفتنی است عناب در این دمنوش تأمین کننده بسیار خوب ویتامین C است که در افزایش قوای بدنی مفید است و خاصیت ضدمیکروبی دارد.

۲) دمنوش بابونه: با مزاج گرم و خشک به شکلی که جوشانده سه گرم از این گیاه به همراه آب جوش سه مرتبه در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است توجه به این نکته ضروری است افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند با ممنوعیت مصرف این دمنوش مواجه هستند.

۳) دمنوش نعنا: با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در ۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است، اما برای افرادی که دارای آسیب‌های کبدی هستند پیشنهاد نمی‌شود.

۴) دمنوش مرزنجوش: این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است البته این دمنوش نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

۵) دمنوش مریم گلی: این دمنوش نیز مانند سایر دمنوش‌های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه می‌شود و افراد می‌توانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش نیز به افراد مبتلا به انواع تشنج‌ها توصیه نمی‌شود.

۶) سیاهدانه: مصرف سیاهدانه با مزاج بسیار گرم و خشک در کنار عسل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است به شکلی که در گرم مزاجان حداکثر ۱.۵ گرم به شکل خیسانده شده در سرکه و سپس خشک شده آن و در سرد مزاجان اندکی بیشتر از این میزان البته این مورد نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

۷) زوفا: با طبیعتی گرم و خشک به صورت دم کرده یک قاشق چایخوری به همراه آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه تا سه بار در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است مصرف بیش از اندازه این دمنوش مضر کبد است.

یارقلی در آخر تاکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که برای مصرف دارو‌های گیاهی چه برای پیشگیری و چه در مراحل درمان حتماً با پزشک طب سنتی مشورت شود مگر اینکه دسترسی به پزشک مقدور نباشد در این صورت صرفاً برای پیشگیری پس از مطالعه دقیق موارد منع مصرف و عوارض با کمترین مقدار ممکنه از گیاهان دارویی استفاده کنند چراکه هر یک از این گیاهان در موارد مصرف بیش از اندازه عوارضی را به دنبال خواهند داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین C تقویت سیستم ایمنی بدن سبک زندگی پارسی خبر ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان

تین نیوز

سفیر جمهوری ازبکستان در تهران طی دیداری با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به گفت و گو در زمینه تسهیل مناسبات حمل و نقلی پرداخت و در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تحقق این امر بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در راستای ارتقای سطح مناسبات حمل و نقل بین المللی جاده ای و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، فریدالدین نصری اف، سفیر این کشور در تهران با جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دیدار کرد در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تسهیل مناسبات حمل و نقلی مورد بررسی قرار گرفت.

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در جریان این دیدار با اشاره به اهمیت راهبردی قلمرو و پیشینه دو کشور در منطقه و با تأکید بر ضرورت تولید داده های صحیح جهت اتخاذ تصمیمات اثربخش، بر آمادگی بخش حمل ونقل بین المللی ایران بر توسعه مناسبات با کلیه کشورهای آسیای مرکزی و جایگاه مهم ازبکستان به عنوان پرجمعیت ترین کشور منطقه، تأکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی بنادر جنوبی ایران برای انتقال کالاهای کشورهای آسیای مرکزی و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند، افزود: برای تجاری سازی این مسیر، آماده اجرای برنامه حمل آزمایشی ناوگان دو کشور در شرایط استاندارد قرار داریم تا قلمرو ایران به ویژه متعاقب رویدادهای منطقه ای، بهترین مسیر ممکن برای تامین دسترسی ناوگان کشورهای آسیای میانه باشد.

هدایتی با اشاره به سوابق مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با طرف ازبک و با هدف رفع موانع موجود و افزایش حجم تردد ناوگان کشورها به مقاصد و عبوری از قلمرو یکدیگر، بر آمادگی سازمان برای تقلیل متقابل عوارض و افزایش تسهیلات لازم تأکید کرد.

نصری اف سفیر ازبکستان نیز با تأکید بر ضرورت توسعه راهگذرهای ترانزیتی در منطقه بر اهمیت استفاده از قلمرو ایران برای دولت ازبکستان، اظهار کرد: دولت متبوع نیز در زمینه توسعه همکاری جدی بوده و برای بررسی و تدوین برنامه عملیاتی، افزایش ارتباط و برگزاری نشست های فنی بین نهادهای تخصصی دو کشور را پیشنهاد کردند.

شایان ذکر است در این دیدار، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی افزود: قطعاً حمل ونقل نقش ویژه ای در توسعه مناسبات تجاری در همه زمینه ها دارد.

وی به تشریح آخرین وضعیت مسیرهای عبوری دسترسی ناوگان ازبک به ایران و هزینه های مترتب بر آن پرداخت و بر اهمیت تقویت ترانزیت منطقه ای بر پایه مزیت های چندجانبه تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟