Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@11:01:52 GMT

تجمع اعتراضی وکلای کانون فارس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۲۹۵۴

آفتاب‌‌نیوز :

وکلای دادگستری شرکت کننده در این تجمع بر این موضوع تاکید دارند که کسب‌وکار تلقی شدن وکالت بر خلاف حقوق ملت، قانون اساسی، دور از شأن وکالت و برخلاف تعاریف فقهی_حقوقی از وکالت است.

سارا ابراهیمی به عنوان سخنگوی این جمع گفت: اساساً تشریفات نائل شدن به حرفه وکالت و نوع خدمات ارائه شده توسط کانون وکلا هیچ سنخیتی با تعاریف ارائه شده از کسب‌وکار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری افزود: کسب وکار تابع قواعد بازار و مبتنی بر کسب سود کاسب است در حالی که در حرفه وکالت وکیل به دنبال سود و احقاق حق موکل است. کدام کسب‌وکار در کشور وجود دارد که به صورت رسمی و در قالب یکی از ارکان صنف به افراد کمتر برخوردار جامعه خدمات رایگان ارائه دهد در حالی که اداره معاضدت کانون‌های وکلا سالانه به تعداد زیادی از هموطنان عزیز خدمات حقوقی رایگان ارائه می‌دهند.

این عضو کانون وکلای دادگستری فارس گفت: لازم است نگاه قانونگذاران محترم به حوزه وکالت که ارتباط مستقیم با تظلم خواهی و دادگستری، حقوق و عدالت دارد، نگاهی غیربازاری و از باب تکریم و به دور از مسائلی که خلاف شأن وکیل و دادگستری است، باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تجمع اعتراضی وکلای کانون وکلای دادگستری کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به ارائه خدمت گروه‌های جهادی بهداشتی درمانی در مناطق دوردست بارز وشوارز گفت: در این طرح پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک حضور داشتند.
فریبرز جباری افزود: هزینه خدمات ارائه شده ۲۵۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌