Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، این خودروی سبز رنگ هاچ‌بک به نام «D1» به وسیله کمپانی «Didi Chuxing» که محبوب‌ترین سرویس اشتراک سفر در چین است و توانست در سال ۲۰۱۶ اوبر را شکست دهد و «بی‌وای‌دی» توسعه پیدا کرده است. بی‌وای‌دی یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در زمینه توسعه خودروهای برقی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
برد این خودروی الکتریکی جدید طبق چرخه «NEDC» به ۴۱۸ کیلومتر می‌رسد. این خودرو به ویژگی‌هایی مجهز شده که آن را مناسب سرویس‌های اشتراک سفر مبتنی بر اپ می‌کند.
در داشبورد از یک نمایشگر با ابعاد متوسط استفاده شده و در پشت صندلی‌های جلو نیز شاهد استفاده از دو صفحه نمایش لمسی هستیم که ناوبری و اطلاعات دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در پشت فرمان یک نمایشگر کوچک قرار گرفته که به عنوان کیلومترشمار کار می‌کند.  
خودروی الکتریکی D1 به درب کشویی مجهز شده که در هنگام سوار و پیاده شدن، بطور تصادفی به عابران پیاده یا دوچرخه‌سواران آسیبی وارد نشود. سرنشینان در این خودرو به فضای پای مناسبی دسترسی دارند.
D1 از سیستم کمک راننده سطح ۲ بهره می‌برد که شامل سیستم هشدار خروج از بین خطوط، ترمز خودکار و هشدار تصادف با عابر پیاده می‌شود. این خودرو همچنین راننده را تحت نظر دارد تا از قرارگیری دست‌ها روی فرمان و همچنین تمرکز روی جاده مطمئن شود. این خودروی ۵ سرنشینه به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار مجهز شده و از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد.  
این دو کمپانی چینی از دو سال پیش شروع به طراحی یک خودرو برای این پروژه کردند. Didi یکی از بزرگترین اپراتورهای اشتراک سفر در جهان است که در یکسال نزدیک به ۱۰ میلیارد سفر انجام می‌دهد و BYD نیز یکی از شرکت‌های چینی پیشرو در زمینه تولید خودروهای الکتریکی است.  
طبق گفته Didi، برای طراحی این خودرو از اطلاعات جمع‌آوری شده از ۵۵۰ میلیون مسافر و ۳۱ میلیون راننده خود استفاده کرده تا از توسعه یک محصول مقرون به صرفه و قابل اطمینان مطمئن شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو چین ناوبری ناوبری راننده اشتراک سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا حدادی در در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل توسط راننده یک دستگاه خودروی پرادو ناشناس در شهرستان رشت در بامداد مورخه ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری، دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان آگاهی در محل مشخص شد راننده یک دستگاه خودروی پرادو با زیر گرفتن راننده ۲۲ ساله خودروی پراید از محل متواری شده است، افزود: با تحقیقات همه جانبه راننده ۴۱ ساله پرادو در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در رشت دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه قاتل در اعترافات خود انگیزه خود از قتل را نزاع و درگیری خیابانی اعلام کرد، گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از آمادگی پلیس برای برخورد با هرگونه ناامنی در استان خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کد خبر 6095142

دیگر خبرها

  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین