Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@23:03:39 GMT

سومین ثروتمند جهان چقدر پول دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۳۴۷۱

سومین ثروتمند جهان چقدر پول دارد؟

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل ۴۹ ساله خودروسازی تسلا با پشت سرگذاشتن مارک زاکربرگ، مدیرعامل ۳۶ ساله فیبسوک جایگاه سومین ثروتمند جهان را تصاحب کرد.

به گزارش یورونیوز، انتشار خبر ورود تسلا به جمع ۵۰۰ شرکت بزرگ‌تر بورس‌های آمریکا و لحاظ قیمت سهم آن در محاسبه شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) موجب شد تا قیمت هر سهم این شرکت در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازارهای سهام به روند صعودی خود ادامه دهد؛ رخدادی که موجب شد ثروت شخصی آقای ماسک با ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد دلار افزایش به ۱۱۴ میلیارد دلار برسد.

بدین ترتیب آقای ماسک بر پایه شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به سومین فرد ثروتمند جهان بدل شد و مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فیسبوک با یک پله تنزل در این رده بندی چهارم شد.

این دستاوردها لزوماً به این معنا نیست که آقای ماسک، که ثروت او عمدتا به سهام تسلا و سایر شرکت‌های خصوصی او مانند اسپیس ایکس و بورینگ وابسته است، قدرت خرید بسیار بالاتری دارد. سومین میلیاردر جهان اخیر اعلام کرده که «فقر پولی» دارد و از کمبود نقدینگی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری‌اش رنج می‌برد؛ به همین دلیل او بسیاری از املاک خود در لس‌انجلس را در معرض فروش گذاشته و تا کنون سه باب خانه خود را در سال ۲۰۲۰ در این شهر فروخته است.

در حال حاضر جف بروس، مدیرعامل آمازون و بیل گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت به ترتیب با در اختیار داشتن ۱۸۵ و ۱۲۹ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین افراد جهان توسط بلومبرگ رده بندی شده‌اند.

قیمت سهم شرکت تسلا از ۲۱ دسامبر در محاسبه شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) لحاظ خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار ایلان ماسک تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل) در آستانه دستیابی به ثروت ۱۰ رقمی است که یک دستاورد کم‌سابقه برای یک مدیر فناوری غیربنیانگذار است.

به گزارش ایسنا، از زمانی که پیچای ۵۱ ساله در سال ۲۰۱۵، مدیرعامل گوگل شد، ارزش سهام این شرکت بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرد و عملکرد قابل توجهی در مقایسه با عملکرد شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک در مدت مشابه داشت. ارزش سهام این شرکت روز جمعه پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه اول که بهتر از حد مطلوب بود، به رکورد جدیدی رسید. درآمد این شرکت با رشد مبتنی بر هوش مصنوعی در واحد رایانش ابری، تقویت شد. همچنین، برای نخستین بار در تاریخ خود، سود نقدی معرفی کرد.

بر اساس داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، افزایش ارزش سهام این شرکت در کنار پاداش سنگین سهام که ساندار پیچای را به یکی از پردرآمدترین مدیران عامل جهان تبدیل کرده است، ثروت او را به نزدیک به یک میلیارد دلار رسانده است.

این یک پیشرفت قابل ملاحظه برای ساندار پیچای است که اهل چنای هند است و در یک آپارتمان دو اتاقه بزرگ شد که او و برادر کوچکترش، در کف اتاق نشیمن می‌خوابیدند. او در مصاحبه‌هایش گفته است که در طول دوران کودکی‌اش، تلویزیون یا خودرو نداشتند. گاهی حتی آب لوله کشی هم نداشتند.

اولین تلفن، وقتی ۱۲ سال داشت وارد خانه آنها شد و به گفته خودش، او را با امکانات فناوری آشنا کرد. این موضوع، همراه با کنجکاوی در مورد شغل پدرش به عنوان مهندس برق شرکت انگلیسی  GEC،، پیچای جوان را به صنعت فناوری جذب کرد.

او در مدرسه، عالی بود و سرانجام توانست به موسسه معتبر فناوری هند در خاراگپور راه پیدا کرده و در رشته مهندسی تحصیل کند. وقتی او بورسیه تحصیلی دانشگاه استنفورد را دریافت کرد، پدرش ۱۰۰۰ دلار از پس انداز خانواده (بیش از حقوق سالانه‌اش) برداشت تا هزینه بلیت هواپیمای پیچای و سایر هزینه‌هایش را تامین کند.

پیچای در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ گفت: پدر و مادرم همان کاری را کردند که بسیاری از والدین در آن زمان انجام می‌دادند. آنها بخش زیادی از زندگی خود را فدا کردند و از درآمد قابل تصرف خود برای اطمینان از تحصیل فرزندانشان استفاده کردند.

او پس از اخذ مدرک عالی دیگر در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، مدتی به عنوان مشاور در شرکت مک‌کنزی فعالیت کرد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان مدیر محصول به گوگل پیوست و ساخت پروژه‌های بزرگی مانند نوار ابزار گوگل و گوگل کروم را مدیریت کرد.

تسهیل کننده بزرگ

پیچای در سال ۲۰۱۵ توسط لری پیج یکی از بنیانگذاران گوگل، به عنوان مدیرعامل گوگل انتخاب شد، در حالی که خود پیج، مدیر عامل هلدینگ تازه تاسیس آلفابت شد. پیچای، سمت مدیرعامل آلفابت را در سال ۲۰۱۹، پس از این که لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذار دیگر گوگل، از مدیریت امور روزانه کنار رفتند، بر عهده گرفت.

برین و پیج که مجموعا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی خالص دارند، در نامه‌ای در سال ۲۰۱۹ درباره پیچای چنین گفتند: از زمان تاسیس آلفابت، هیچ کسی نیست که بیشتر به او اعتماد کرده باشیم و هیچ فردی بهتر از او برای هدایت گوگل و آلفابت به سمت آینده، وجود ندارد.

پیچای در دوران مدیرعاملی خود، بر گسترش لاین محصولات گوگل و اضافه شدن دستیار گوگل، گوگل هوم، گوگل پیکسل، گوگل ورک اسپیس و محصولات دیگر، نظارت داشته است. او همچنین اولین کسی بود که از هوش مصنوعی استقبال کرد و آن را «فرصت یک باره در یک نسل» نامید.

در حالی که آلفابت به دلیل محصولات هوش مصنوعی خود، ‌هدف انتقاد قرار گرفته است و برخی از سرمایه‌گذاران توانایی این غول فناوری را برای رقابت با شرکت  OpenAI زیر سوال برده‌اند، گزارش درآمد اخیر، این اطمینان را ایجاد کرد که هزینه‌های صورت گرفته برای این فناوری، در حال به ثمر نشستن است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دارایی خالص پیچای شامل ۴۲۴ میلیون دلار دارایی سهام و همچنین حدود ۶۰۰ میلیون دلار به دست آمده از فروش سهام از زمانی است که مدیرعامل شد. شاخص ثروت بلومبرگ فرض را بر این گذاشته که سهام فروخته شده برای سرمایه گذاری مجدد در بازار سهام، مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد