Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@06:42:03 GMT

نسل پنجم شبکه تلفن همراه در فرانسه فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۰۳۳

نسل پنجم شبکه تلفن همراه در فرانسه فعال شد

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) روز چهارشنبه با وجود برخی مخالفت ها در فرانسه فعال شد.

به گزارش یورونیوز؛ این فناوری در حالی به طور رسمی راه اندازی شد که فرانسه به گفته مسئولان شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی هنوز با استفاده گسترده از آن فاصله دارد. با این حال شرکت های مخابراتی از مقامات فرانسه خواسته اند تا بدون وقفه به نصب راه اندازی زیرساخت های لازم برای استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین فناوری شبکه تلفن همراه در فرانسه فعلا تنها در مناطقی در دسترس خواهد بود که شرکت های مخابراتی حدود ۵۰۰ آنتن مرحله آزمایشی را نصب کرده اند. این مناطق شامل برخی شهرهای اصلی از جمله پاریس، مارسی و لیون و حومه آنها می شود.

شرکت های مخابراتی تخمین می زنند که ارائه خدمات نسل پنجم شبکه تلفن همراه در فرانسه طی نیمه دوم سال ۲۰۲۱ گسترش یابد.

دولت فرانسه در حالی با راه اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه موافقت کرد که بسیاری از شخصیت های سیاسی و فعالان محیط زیست از تبعات استفاده از این فناوری اظهار نگرانی کرده اند.

مخالفان نسل پنجم شبکه تلفن همراه بر این باور هستند که این فناوری با موج های الکترومغناطیسی خود تبعات بهداشتی و محیط زیستی خواهد داشت. شهرداران سبز یا چپگرای برخی از شهرهای فرانسه از دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور خواسته بودند تا با تعویق زمان راه اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه دستور تهیه گزارشی درباره پیامدهای بهداشتی و محیط زیستی آن را صادر کند.

در بسیاری از تئوری های توٓطئه پخش شده درباره شیوع ویروس کرونا طی ماه های گذشته به نسل پنجم شبکه تلفن همراه هم اشاره شده بود.

لینک کوتاه: asriran.com/003AuO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرانسه اینترنت پرسرعت نسل پنجم شبکه تلفن همراه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه

سردار محمد عارف سپهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرز‌های استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ مواضع مناسب، سد راه قاچاقچیان شدند و متجاوزان به محض مشاهده ماموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف کردند و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری با اشاره به تبعات قاچاق کالا، ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه