Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:30:41 GMT

تجمع اعتراضی وکلای کانون فارس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۵۶۱

تجمع اعتراضی وکلای کانون فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی قرار گرفتن مقررات مربوط به صدور پروانه وکالت ذیل طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار وکلای عضو کانون وکلای دادگستری فارس در خانه صنفی خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

وکلای دادگستری شرکت کننده در این تجمع بر این موضوع تاکید دارند که کسب‌وکار تلقی شدن وکالت بر خلاف حقوق ملت، قانون اساسی، دور از شأن وکالت و برخلاف تعاریف فقهی_حقوقی از وکالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارا ابراهیمی به عنوان سخنگوی این جمع، گفت: اساساً تشریفات نائل شدن به حرفه وکالت و نوع خدمات ارائه شده توسط کانون وکلا هیچ سنخیتی با تعاریف ارائه شده از کسب‌وکار ندارد.

این وکیل دادگستری افزود: کسب وکار تابع قواعد بازار و مبتنی بر کسب سود کاسب است در حالی که در حرفه وکالت وکیل به دنبال سود و احقاق حق موکل است.

ابراهیمی بیان کرد: کدام کسب‌وکار در کشور وجود دارد که به صورت رسمی و در قالب یکی از ارکان صنف به افراد کمتر برخوردار جامعه خدمات رایگان ارائه دهد در حالی که اداره معاضدت کانون‌های وکلا سالانه به تعداد زیادی از هموطنان عزیز خدمات حقوقی رایگان ارائه می‌دهند.

این عضو کانون وکلای دادگستری فارس گفت: لازم است نگاه قانونگذاران محترم به حوزه وکالت که ارتباط مستقیم با تظلم خواهی و دادگستری، حقوق و عدالت دارد، نگاهی غیربازاری و از باب تکریم و به دور از مسائلی که خلاف شأن وکیل و دادگستری است، باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجمع اعتراضی وکلای کانون فارس صدور پروانه وکالت کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،بر اساس اعلام درگاه ملی مجوزها استان‌های لرستان با ۳۹٪ ، گیلان با ۲۸٪ و همدان با ۲۳٪ بالاترین درصد حذف پروانه کسب های کاغذی را داشتند .

بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های تهران با ۶۱،۴۲۱/ گیلان با ۲۹،۰۰۸ و خراسان رضوی با ۲۸،۸۱۹ انجام شده است و استان‌های بوشهر، مرکزی، سمنان، ایلام همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی استان‌ها در حذف مجوز‌های کاغذی قرار دارند.

بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند تا مجوز‌های کسب و کار کاغذی را به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل کنند و صاحبان کسب وکار‌هایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

فعالان اقتصادی می‌توانند ️با گوشی همراه خود و ورود ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌هاhttp://mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

 

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی