Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر اصغری روز پنجشنبه در نشست کمیسیون عمران، حمل و نقل، برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: به خاطر پراکندگی جایگاه های سی.ان.جی در شهرها، با ترافیک در ورودی‌های این جایگاه ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به هزینه رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی ادامه داد: در تلاش هستیم با کاهش مصرف بنزین امکان بهره‌برداری از گاز سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.جی را افزایش دهیم تا شاهد تاثیر مثبت آن در بهبود محیط زیست باشیم.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: اگر متقاضی ایجاد جایگاه سی.ان.جی در این استان وجود داشته باشد محدودیتی در ارائه مجوز به وی نداریم.

وی افزود: برای ایجاد و جانمایی جایگاه سی.ان.جی، دستکم هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین مورد نیاز است.

اصغری ادامه داد: یکی از مهمترین نگرانی های استفاده از سیلندر گاز مایع در خودروها خطرات جانی آنهاست.

تاثیر منفی شیوع کرونا در گازرسانی به روستاها 

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز گفت: شیوع کرونا در اجرای طرح های گازرسانی به روستاها تاثیر منفی گذاشته به گونه ای که نتوانستیم طبق زمان بندی پیش بینی شده برنامه خود را به پایان برسانیم.

حسن افتخاری افزود: طبق برنامه زمان بندی شده قرار بود تا پایان امسال ۹۰ درصد روستاهای فاقد گاز از این نعمت برخوردار شوند ولی ممنوعیت تردد بین جاده‌ای ناشی از شیوع کرونا، یکی از موانع اجرای این طرح بود.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۲ هزار دستگاه سبک و سنگین مرتبط با این پروژه ها که توسط بخش پیمانکاری در حال انجام است در جاده‌های استان در حرکت هستند و با ایجاد محدودیت‌های کرونایی مانع در اجرای این طرح‌ها ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر افزایش قیمت لوازم مورد استفاده به گونه ای بود که برخی پیمانکاران اعلام کردند که دیگر نمی توانند کار خود را به پایان برسانند و حتی تقاضا کردند که ضمانتنامه سپرده شده آنها توسط این شرکت ضبط شود.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته و تسهیلاتی که در اختیار پیمانکاران در زمان استاندار سابق خراسان رضوی قرار گرفت، از توقف این طرح جلوگیری شد تا با کاهش خسارت‌های جانبی، ۸۵ درصد پروژه گازرسانی به روستاهای واجد شرایط استان عملیاتی شود.

افتخاری با اشاره به تاثیر کرونا در ابتدای سال و مهلت پرداخت هزینه‌های گاز مشترکان تا ۱۵ اردیبهشت ادامه داد: در آن زمان اعتبار لازم برای مهلت قانونی ایجاد شده برای مشترکان در پرداخت هزینه بهای گاز در نظر گرفته نشده بود و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی شد که با تدبیر اندیشیده شده تمام اعتبارت مورد نیاز تامین و از توقف فعالیت پیمانکاران جلوگیری شد و اکنون در پیمانکاران استان از این شرکت مطالبه ای ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد از ۲۲۴ روستای فاقد گاز بتوان تا آخر سال جاری امکان استفاده ۲۰۰ روستا از این نعمت را فراهم کرد و مابقی روستاها نیز در نیمه اول سال آینده دارای گاز شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای این استان و بیش از ۲ هزار روستای استان امکان بهره مندی از گاز را دارند.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ روستای استان باید واجد شرایط لازم شوند تا امکان استفاده از گاز برای آنها مهیا گردد افزود: در تلاش هستیم با استفاده از قوانین و مصوبات شورای عالی اقتصاد تا ۶ ماه آینده امکان برگزاری مناقصه های لازم را در این زمینه پیدا کنیم.

افتخاری ادامه داد: توصیه ما به مشترکان، مصرف بهینه و ایمن است تا این نعمت الهی باعث صدمه جانی به افراد نشود.

خراسان رضوی پس از استان تهران بزرگ بیشترین تعداد مشترک گاز طبیعی را در کشور دارد.

برچسب‌ها مشهد خودرو واحدهای آلاینده شرکت گاز استان خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خودرو واحدهای آلاینده شرکت گاز استان خراسان رضوی مشهد خودرو واحدهای آلاینده شرکت گاز استان خراسان رضوی اخبار کنکور شرکت گاز استان خراسان رضوی سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به طرح های در حال اجرا برای جبران بخشی از کمبود آب مشهد گفت: برای خدمت رسانی موثر و بیشتر به مشترکان شهری و روستایی زیرمجموعه این شرکت و نیز بهره مندی و دسترسی مشترکان به آب شرب سالم و بهداشتی، ۱۰ مخزن ذخیره جدید با ظرفیت ۹۰ هزار و ۷۵۰ مترمکعب طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
حسین اسماعیلیان افزود: از مجموع ۱۰ مخزن جدید، ۳ مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب در حوزه پهنه مشهد به بهره برداری رسیده و ۷ مخزن دیگر در مناطق روستایی شامل شریف آباد، دوله، برج موری، چشمه علیمو، دهنه چهل و جرخشک، بالنده و ده غیبی با ظرفیت ذخیره سازی ۷۵۰ مترمکعب آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مخزن ذخیره آب، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که نقش موثری در مدیریت توزیع در شهرستان مشهد دارد.

دیگر خبرها

  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند