Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلینیک ترک دخانیات بیمارستان فوق تخصصی رضوی در راستای اجرای گام‌های ۹ گانه دریافت برند بیمارستان بدون دخانیات راه‌اندازی شد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر انسیه عرب‌عامری، سرپرست واحد ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی در حاشیه تأسیس و راه‌اندازی کلینیک ترک دخانیات در این بیمارستان عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت‌محوری یکی از سیاست‌های بیمارستان رضوی بوده و در کنار آن ارتقای سلامت گیرندگان خدمات از اهداف این مرکز درمانی به شمار می‌آید، دستیابی به برند «بیمارستان بدون دخانیات» نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه در مشهد، با وجود کلینیک‌های متعدد در حوزه ترک اعتیاد، در خصوص ترک دخانیات نهاد حمایتی وجود ندارد، این کلینیک در بیمارستان فوق تخصصی رضوی راه‌اندازی شد و برای شروع فعالیت این کلینیک از اساتید مجربی در این حوزه دعوت به عمل آمده و ۱۰ نفر از پزشکان عمومی و روانپزشک این مرکز برای آموزش‌های لازم برگزیده و تحت آموزش قرار داده‌ایم.
به گفته عرب‌عامری، مراجعان به این کلینیک، پس از مصاحبه انگیزشی توسط پرستاران، توسط پزشکان متخصص این حوزه ویزیت شده و سپس پیگیری خواهند شد و به این ترتیب، در تمام مراحل درمان، همراه مراجعه‌کننده متقاضی ترک دخانیات خواهند بود.
وی اظهار کرد: در واحد ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی، فعالیت‌های خود را برای دریافت برند بیمارستان بدون دخانیات منسجم کرده‌ایم که این مسئله دستورالعمل کلی با ۹ گام اجرایی دارد و برخی از گام‌های اجرایی آن مربوط به داخل سازمان و تشکیلات بیمارستان است؛ به‌عنوان مثال سازمان بیمارستانی باید با ابلاغ دستورالعمل‌هایی، استعمال دخانیات را در اماکن بیمارستان برای کارکنان و مراجعان ممنوع کند.
دکتر عرب‌عامری ادامه داد: هم‌چنین بیمارستان متقاضی دریافت این برند باید علاوه‌بر اینکه در گزینش کارکنان خود عدم استعمال هر گونه دخانیات را لحاظ کند، برای کارکنانی که استعمال‌کننده سیگار هستند نیز تسهیلات ترک دخانیات قرار داده و اقدام به شناسایی و درمان کارکنان سیگاری خود کنند.
وی تصریح کرد: هم‌چنین بیمارستان متقاضی این برند باید برنامه‌های آموزشی برای مراجعان و کارکنان خود داشته باشد و از روش‌های آموزشی مانند طراحی و فضاآرایی با پوستر و اعطای بروشور برای آموزش و ارتقاء سطح دانش کارکنان و مراجعان خود بهره ببرد.
دکتر عرب‌عامری بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، دو گام از دستورالعمل اجرایی این برند، با محیط پیرامون بیمارستان مرتبط است و باید اقداماتی انجام دهد تا محیط پیرامون خود را نیز به محیط بدون دخانیات تبدیل کند. در این راستا، بیمارستان رضوی نیز با نهادها و افراد مرتبط با این مسائل در پیرامون بیمارستان مرتبط شده و با نهادهای مجاور بیمارستان مانند شرکت کارخانجات نان رضوی، هتل توریست توس، شهرداری ‌منطقه و واحد اصناف منطقه جلساتی برگزار کرده و خواستار همکاری در این راستا شده تا بتواند محیط پیرامون بیمارستان را تا حد ممکن به محیطی عاری از دخانیات تبدیل کند.
گفتنی است، تاکنون بیمارستان‌های کسرا و مسیح دانشوری در تهران موفق به دریافت گواهینامه برند بیمارستان بدون دخانیات شده‌اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان رضوی ترک دخانیات راه اندازی عرب عامری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد