Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@07:13:39 GMT

۴ نکته درباره زندگی شخصی بایدن و همسرش

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۷۴۸

۴ نکته درباره زندگی شخصی بایدن و همسرش

 ‌با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه‌ای در دنیا نیست که به این موضوع نپردازد و به بهانۀ آن زندگی شخصی و سیاسی و اجتماعی چهل و ششمین رییس جمهوری ایالات متحده را نکاود تا نکتۀ تازه‌ای دربارۀ او بیابد و به مخاطب ارائه کند.

نویسندۀ این سطور نیز در چند یادداشت دیدگاه و تحلیل خود را در این‌باره ارائه کرده و در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یادداشت، اما از منظری دیگر نوشته می‌شود و به قاعده نباید هواداران ترامپ در داخل را آزرده‌خاطر کند یا برخی بخواهند بگویند نگاه به داخل داشته باشید و شیفتۀ جو نباشید و یک جو غیرت داشته باشید و از این دست انگ‌ها که خواهید دید نکته‌های عبرت‌آموز مدّ نظر است و نگاه به خارج و شیفتگی و «بایدن‌منجی‌پنداری» در میان نیست! چرا که در زندگی سیاسی و اجتماعی جو بایدن و همسر او نکات قابل تأملی به چشم می‌خورد که هر قدر هم ترامپ و بایدن را دو روی یک سکه بدانیم یا کسانی قائل به این باشند که قدرت، جای دیگری است و رئیس جمهوری تنها نمایه (ویترین) سیاست در آمریکاست باز نمی‌توان بر آن‌ها درنگ نکرد.

اول اینکه از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ سناتور ایالت «دلاوِر» بوده است. اینکه در ۳۰ سالگی سناتور شده و ۳۶ سال این نمایندگی را بر عهده داشته و بعد از آن معاون باراک اوباما شده، اما اتفاقا مد نظر نیست. نکتۀ جالب اینکه در تمام این مدت یا دست کم ۲۹ سال از این بازۀ زمانی به خانۀ خود در دلاور می‌رفته است. بله ۲۹ یا ۳۰ سال با قطار از واشنگتن به دلاور! تا جایی که به او لقب «شرکت ریل عمومی جو» داده بودند!

نکتۀ دوم اینکه همسر بایدن - خانم جیل جیکوبز - معلم ادبیات انگلیسی است. بله، معلم و نه استاد دانشگاه. جدای اینکه با مدرک دکتری آموزش عمومی در مدرسه درس می‌دهد، تازه مدرسه هم دولتی است! چه معنی دارد شوهر آدم بیش از ۳۰ سال سناتور و ۸ سال معاون رییس جمهوری باشد و خودت همچنان معلم باشی و دنبال مجوز مدرسۀ غیرانتفاعی یا ارتقا به استادی دانشگاه نباشی؟! (معاون رییس جمهوری در آمریکا در واقع معادل ولیعهد در نظام‌های پادشاهی است و با معاون اول یا معاونان رییس جمهوری در نظام‌هایی مانند ما تفاوت دارد.)

نکتۀ سوم اینکه هم خود جو بایدن مدرک دکتری دارد و هم همسرش، ولی جایی ندیدیم که مجری برنامه او را آقای دکتر و همسر او را خانم دکتر خطاب کند.

وجه چهارم اینکه ظاهرا آقای بایدن در همان خانۀ ۴۰ سال قبل در ایالت دلاور زندگی می‌کند و آن را نکوبیده و چند طبقه نساخته است. خانۀ او البته خیلی خانه است! ساده‌زیست هم نیست و اگر تصویری که پسر ترامپ منتشر کرده درست باشد خانۀ گران‌قیمتی است.

هر چند می‌دانیم که سناتور‌ها سالانه ۱۴۰ هزار دلار حقوق می‌گیرند و ۸ سال هم معاون رییس جمهوری بوده است. اما همین که قانون اجازه نمی‌دهد یا نمی‌صرفد یا تعلق خاطر دارند و خانه را به برج و آپارتمان تبدیل نمی‌کنند برای ما جالب است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن ترامپ پارسی خبر سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند