Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه پنج‌شنبه در بازدید از شرکت پتروپالایش مکران به عنوان یکی از طرح‌های ملی در غرب شهرستان جاسک افزود: به منظور حفر کانال زیر دریایی انتقال نفت، لایروبی تا مسافت ۲۰۰متری از نقطه صفر ساحلی در کوه مبارک در حال انجام است.

وی اضافه کرد: خط اول انتقال صادرات نفت ازجاسک اوایل سال ۱۴۰۰ با قطر ۳۶ اینچ به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات انتقال تجهیزات پتروپالایشگاه مکران مرتفع می‌شود

استاندارهرمزگان همچنین با بیان اینکه مشکلات انتقال تجهیزات، تامین سوخت و برق پتروپالایشگاه مکران مرتفع می‌شود، ابرازداشت: موانعی در مسیر انجام این طرح بزرگ نفتی، از جمله تامین برق، سوخت و تجهیزات مورد نیاز وجود داشت که دستورات لازم برای تامین ۲۲ مگاوات برق مورد نیاز صادر شد.

همتی ظرفیت تولید روزانه این مجتمع را ۳۰۰هزار بشکه نفت عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌وری انجام شده پیش بینی ایجاد ۱۵.۷ دلار ارزش افزوده از هر بشکه نفت خام یعنی معادل ۲ برابر میانگین ارزش افزوده پالایشگاهی وجود دارد.

به گفته وی، حدود ۳ میلیون  مترمکعب سوخت مورد نیاز این مجتمع نیز با انشعاب از خط لوله هفتم سراسری تامین خواهد شد.

ایجاد ۱۰ واحد پتروشیمی در پتروپالایش مکران

استاندارهرمزگان افزود: ۴۱ هزار متر مکعب آب مورد نیاز این مجموعه نیز از طریق آبشیرین کن داخلی تامین می‌شود و ۱۰ واحد پتروشیمی نیز در این مجتمع احداث می‌شود.

همتی عنوان کرد: برق مورد نیاز این مجتمع ۲۰۲ مگاوات است که از طریق احداث نیروگاه داخلی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پتروپالایش مکران، برای ۳۰هزار نفر در این مجتمع اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در بخش مجوزهای این پترو پالایش به دریافت موافقت اصولی اولیه وزارت نفت، اخذ جوازتاسیس وزارت صنعت معدن تجارت، توافق با شرکت گاز هرمزگان برای تامین سوخت مورد نیاز مجتمع، انتقال پرونده مالیاتی از تهران به هرمزگان، اخذ تاییدیه ستاد توسعه سواحل مکران و اخذ مجوز بانک مرکزی برای انتقال ارز مورد نیاز خرید تجهیزات عنوان کرد.

پایانه نفتی جاسک در ۶۵ کیلومتری غرب جاسک درمنطقه کوه مبارک، در زمینی به مساحت ۵ هزار هکتار در حال ساخت است.

شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بواسطه دسترسی مستقیم به دریای عمان و آب‌های آزاد دارای اهمیت فراوانی بوده که امروز به کانون توسعه ای مکران تبدیل شده است.

سواحل مکران نیز در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

شهرستان جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

برچسب‌ها بندر جاسک توسعه صادرات جهش تولید استانداری هرمزگان  فریدون همتی پالایشگاه نفت هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر جاسک توسعه صادرات جهش تولید استانداری هرمزگان فریدون همتی پالایشگاه نفت هرمزگان بندر جاسک توسعه صادرات جهش تولید استانداری هرمزگان فریدون همتی پالایشگاه نفت هرمزگان اخبار کنکور مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات کار پروژه مسکن خبرنگاران استان فراهم شده، گفت : پیمانکاران در این زمینه مشخص شده و در حال اخذ مجوز‌های لازم هستیم.

وی افزود: مشکل کار در حال حاضر بحث تامین سهم آورده است که متاسفانه برخی خبرنگاران هنوز آن را پرداخت نکرده‌اند.

الماسی تاکید کرد: پیشروی کار به پرداخت به موقع سهم آورده بستگی دارد و انتظار داریم سهم آورده از سوی متقاضیان به موقع تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن خبرنگاران در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: تعهد ما تا مرحله سفت کاری است و این کار ظرف ۹ ماه انجام خواهد گرفت.

الماسی گفت: این پروژه بصورت واحد‌های سه طبقه حیاط دار احداث می‌شود که در هر طبقه هم دو واحد مستقر خواهد شد.

این مسئول گفت: در حال حاضر برنامه داریم تا تکمیل سهم آورده از سوی خبرنگاران، واحد‌ها را با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی واحد‌ها پیش ببریم.

الماسی در خصوص ثبت نام جدید از خبرنگاران هم گفت: سامانه مسکن ملی بصورت کشوری است و زمانی که سامانه بازگشایی شود، امکان ثبت نام وجود خواهد داشت.

پروژه ۳۰۰ واحدی شهید آوینی کرمانشاه (مسکن خبرنگاران) در انتهای شهرک امام (ره) واقع شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران