Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی کوهساری گفت: چندین مرتبه اداره کل محیط زیست استان گلستان در زمینه تکمیل ظرفیت سایت پسماند آزادشهر به مسئولین پسماند اخطار داده است.

به گزارش برنا؛ سایت پسماند زباله آزادشهر در سال 85 در فاصله 2 کیلومتری حریم این شهر جانمایی و تاسیس شد. با توجه به وسعت کم این سایت که حدود 8 هکتار است، ظرفیت سایت مذکور تکمیل شده اما مسئولان مربوطه نسبت به وضعیت آن بی توجهند و این در حالی است که این سایت سلامت 250 هزار نفر از مردم آزادشهر، نگین شهر، مینودشت و حتی شهرستان گنبدکاووس و روستاهای اطراف آن را با خطر مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین مرتبه تذکر داده شده است

غلامعلی کوهساری، نماینده رامیان و آزادشهر در این خصوص به خبرنگار برنا گفت:  چندین مرتبه اداره کل محیط زیست استان گلستان در زمینه تکمیل ظرفیت سایت پسماند آزادشهر به مسئولین پسماند استان اخطار داده است. 

او افزود: در ابتدای امر برای تاسیس سایت، آنچه که پیشنهاد داده بودند، این محل نبوده و این گزینه سوم پیشنهادی بوده است. متاسفانه فقط به این دلیل که هزینه حمل زباله کمتر شود و هزینه بیشتری متوجه شهرداری ها نشود، این محل را انتخاب کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها گزینه پیش رو این است که این سایت به محل مناسب منتقل شود تا آسیب های محیط زیستی که امروز چند شهر استان گلستان را تهدید می کند، برطرف شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر ادامه داد: شمال استان گلستان یک منطقه بیابانی است و شوره زارهای زیادی دارد که به دور از مناطق مسکونی است. این امر یک مرتبه مورد بررسی قرار گرفته شده است و یک زمین 120 هکتاری و یک زمین 80 هکتاری در این راستا تایید شده است.

کوهساری افزود: اگر از همان ابتدا پسماندها به این دو منطقه منتقل می شد امروز شاهد چنین معضلی نبودیم. جا به جایی این سایت پسماند هزینه بر خواهد بود اما به مراتب کمتر از هزینه ای است که باید برای تامین سلامت مردم از خطر این آلودگی هزینه شود. 

زباله ها به وسیله دست جداسازی می شود

او تاکید کرد: در این سایت نهایتا 20 میلیارد تومان هزینه شده است و هر چه دستگاه نیز برای این سایت خریداری شده است قابل جا به جایی است و در این زمینه مشکلی پیش نخواهد آمد. در این مرکز حتی قسمتی از زباله ها به وسیله دست جداسازی می شود و دستگاه زیادی در این مرکز وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به خطرات جدی این سایت دفن پسماند برای شهروندان استان گلستان گفت: در چند ماه گذشته بوی بسیار نامطبوعی از این سایت زباله متساعد می شد که آزادشهر، نگین شهر و گنبدکاووس را در بر می گرفت که مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

کوهساری اظهار کرد: گازهایی که از این سایت منتشر می شود خطراتی جدی بر سلامت مردم می گذارد. احتمال دارد که شیرابه های این سایت به آب های زیرزمینی نفوذ کرده باشد که این امر می تواند تبعات بسیار جبران ناپذیری برای مردم و منطقه امروز و در آینده داشته باشد.

محیط زیست صرفا به صورت اداری پیگیر است

نماینده مردم رامیان و آزادشهر ادامه داد: محیط زیست به صورت مکتوب چندین مرتبه به سازمان پسماند استان گلستان تذکر داده است. به این اخطارها هیچ توجهی نشده است و برخلاف این اخطارها، یک سال دیگر فعالیت این سایت تمدید شده است. همین امروز نیز دفن زباله در این منطقه ادامه دارد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: محیط زیست صرفا به صورت اداری و مکتوب این معضل را پیگیری کرده است در صورتی که می تواند از طریق دستگاه قضایی و سایر دستگاه های نظارتی این امر را پیگیر شود و هنوز از اختیارات قانونی خود به صورت کامل استفاده نکرده است.

//انتهای پیام:4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رامیان آزادشهر سایت پسماند سایت پسماند آزادشهر استان گلستان چندین مرتبه سایت پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر