Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید آذری فر مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی روز جمعه همزمان با آخرین روز هفته ملی دیابت گفت: مشکل کمبود انسولین در کشور و خراسان رضوی جدی است و این کمبود‌ها حدود هفت ماه است که در مشهد برای بیماران دیابتی ملموس و مشهود است.
او افزود: یکی از پر مصرف‌ترین داروی بیماران دیابتی، انسولین "لانتوس، نوورپید و نوومیکس" است که از ابتدای مرداد ماه امسال در داروخانه‌های خراسان رضوی یافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی ادامه داد: گرچه انسولین جدیدی به نام "بازالین" به عنوان جایگزین انسولین لانتوس توصیه می‌شود، اما مردم از کیفیت آن مطمئن نیستند و مهم‌تر آنکه به تعداد کافی و مورد نیاز هم موجود نیست.
آذری فر بیان کرد: انسولین، داروی حیاتی است که در صورت کمبود یا نبود آن بیمار دچار عوارض جبران ناپذیر خواهد شد که ممکن است در کوتاه مدت یا میان مدت، بیمار را از پا درآورد.   بیشتر بخوانید در تهیه انسولین تحریم دارویی نیستیم
او تصیح کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد بیماران دیابتی در کشور مبتلا به دیابت نوع یک هستند و تنها داروی کنترل این نوع دیابت  انسولین است.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی تاکید کرد: برخی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو یا دیابت بزرگسالان هم به دلیل کنترل نامناسب نیازمند تزریق انسولین هستند.
آذری فر اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از قاچاق داروی انسولین در مشهد، داروخانه‌های هلال احمر، ۲۲ بهمن، امام خمینی (ره) و مراکز درمانی نظامی را معرفی کرده است که انسولین‌های مورد نیاز در این داروخانه‌ها هم وجود ندارد.

او افزود: تاکنون حدود شش میلیون نفر بیمار دیابتی در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی ساکن هستند و ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد در مشهد زندگی می‌کنند.
مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی ادامه داد: دولت سالانه ده‌ها میلیارد تومان یارانه صرف عوارض بیماران دیابتی می‌کند که اگر یک سوم آن را به درستی در جهت آموزش این افراد صرف کند، جامعه دیابتی‌ها، جامعه‌ای سالم‌تر در زمینه خانواده، اشتغال و ازدواج خواهد بود.
آذری فر بیان کرد: بخش عمده‌ای از بیماران دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند که همین امر موجب بروز مشکلات بسیار در آینده برای آنان می‌شود.

او تصریح کرد: استان‌های یزد، سمنان، خوزستان، گلستان و البرز بیشترین تعداد بیماران دیابتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.   انتهای پیام// ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انسولین قلمی وزارت بهداشت بیماران دیابتی بیماران دیابتی آذری فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد