Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:25:12 GMT

آستان قدس رضوی فعالیت یک معدن قدیمی را احیا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۷۲۱۹

آستان قدس رضوی فعالیت یک معدن قدیمی را احیا کرد

گروه استان‌ها- با تلاش صورت گرفته از سوی آستان قدس رضوی فعالیت یک معدن قدیمی در محدوده مشهد مجددا احیا شد. - اخبار استانها -

سیدمحمد شریف واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، با بیان این که معادن دریچه‌ای برای ورود به اقتصاد مقاومتی هستند اظهار داشت: یکی از معادن زیرمجموعه شرکت معادن قدس رضوی، معدن ده غیبی شمال غربی است که در حوالی مشهد واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این معدن پس از سه سال تعطیلی مجددا فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات مورد نیاز استخراج برای شروع عملیات تولید مستقر شده‌اند.

عضو هیئت مدیره شرکت معادن قدس رضوی با اشاره به سایر معادن فعال این مجموعه خاطرنشان کرد: دهمرغ و چاوک منظقه نهبندان از جمله معادن فعال شرکت هستند.

وی درباره نوع و کاربرد سنگ استخراج شده از معدن ده غیبی شمال غربی گفت: از سنگ پلاک استخراج شده از این معدن برای مصارفی همچون صنعت ساختمان به صورت نما، پله و مبلمان شهری و نیز جدول یا سنگفرش کوبیک استفاده می‌شود.

71 معدن در استان زنجان غیرفعال شده استپیگیری تسنیم نتیجه داد؛ ‌جلسه شورای معادن برای رسیدگی به خسارت‌های معدنی زنجان ‌برگزار شدشایسته نیست خراسان جنوبی با ذخایر معدنی غنی استانی محروم نامیده شود

شریف واقفی، گستره فروش موارد مصرف سنگ معدن مذکور را عمدتا داخلی دانست و تصریح کرد: با توجه به فعالیت کارخانه سنگ بست به عنوان یکی از واحدهای فعال زیرمجموعه شرکت معادن قدس رضوی برای تامین سفارشات عمده شرکت و مجموعه های مرتبط با آستان قدس رضوی، از این کارخانه برای برش سنگ‌های استخراج شده از معدن ده غیبی بهره گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از معدن ده غیبی شمال غربی، تا 15 نفر کارگر بومی از منطقه مشهد در معدن مذکور مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/282/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت