Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسکو به همراه پاریس و واشنگتن ریاست گروه مینسک را که برای رسیدگی به مناقشه قره‌باغ تشکیل شده بر عهده دارند. با این حال آمریکا و فرانسه در توافق اخیر روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که به 6 هفته درگیری در این منطقه پایان داد، شرکت نداشتند.

رویترز افزود که از زمان برقراری آتش‌بس، مسکو با آنکارا که از متحدان کلیدی باکو و از منتقدان سرسخت گروه مینسک به شمار می‌رود، مذاکراتی را آغاز کرده که ممکن است منجر به استقرار نیروهای ترکیه‌ای در منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست جمهوری فرانسه پس از تماس تلفنی امانوئل مکرون با رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: اکنون پایان درگیری‌ها باید منجر به مذاکرات توأم با حسن نیت برای حفاظت از جمعیت ناگورنو – قره‌باغ و بازگشت ده‌ها هزار آواره به خانه‌هایشان در شرایط امنیتی مساعد شود.

این منبع به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم که گروه مینسک نقش خود را در تعیین حدود و ثغور نحوه نظارت بر آتش‌بس ایفا کند.

این منبع آگاه گفت که پاریس به دنبال نظارت بین‌المللی بر آتش‌بس است تا پناهجویان بازگردند، بازگشت جنگجویان خارجی و به خصوص سوری‌ها سازماندهی شده و گفت و گوها برای تعیین وضعیت ناگورنو قره‌باغ آغاز شود.

وی افزود: اطلاع داریم که روس‌ها با ترک‌ها در مورد یک فرمول احتمالی که مورد خواسته ما نیست، مذاکره می‌کنند و آن تکرار روند آستانه است تا نقش‌ها را در این منطقه حساس میان خود تقسیم کنند. نمی‌توان در یک سو مینسک و در سوی دیگر آستانه باشد. روس‌ها باید یک زمانی تصمیم خود را بگیرند.

برچسب‌ها روسیه فرانسه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا ترکیه ارمنستان پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه فرانسه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا ترکیه ارمنستان روسیه فرانسه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا ترکیه ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پاریس گفت: ما نه با روسیه و نه با مردم روسیه در جنگ نیستیم.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص ادعا کرد: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد.

این در حالیست که پیش از این، ماکرون اعلام کرده بود که آماده است درباره نقش سلاح‌ های هسته‌ ای در دفاع مشترک اروپا «رایزنی کند.»

گفتنی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه هفدهم اردیبهشت در کاخ الیزه در پاریس از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به‌ طور رسمی استقبال کرد و طی دیدار با وی مسائل مرتبط با تجارت میان پکن و اروپا را بررسی کرد.

کد خبر 6098729

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار