Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: یک هنرمند معتقد است: کتاب‌هایی مانند صدسال گرافیک یا کاریکاتور در تهران زمانی که منتشر می‌شود به پژوهش‌ها و اسناد رسمیت می‌دهد. درواقع به جای جستجوهای پراکنده درباره یک موضوع خاص، بهتر است که منابع متعدد یکجا جمع شود.
جمال رحمتی، هنرمند کارتونیست در گفتگو با خبرنگار شهر درباره انتشار کتاب‌های صد سال گرافیک و کاریکاتور در تهران بیان کرد: ما چه در زمان حال و چه در آینده به دلایل مختلف نیازمند رجوع به اسنادی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیاز در هر حوزه‌ای به وجود می‌آید و حوزه کاریکاتور، گرافیک و عکاسی هم از این قائده مستثنا نیست.
به گفته او؛ طبیعتا کتاب‌هایی مانند صدسال گرافیک در تهران زمانی که منتشر می‌شود به پژوهش‌ها و اسناد رسمیت می‌دهد. در واقع به جای جستجوهای پراکنده درباره یک موضوع خاص، بهتر است که منابع متعدد یکجا جمع شود که البته در برخی حوزه‌ها با تدوین و انتشار کتب سده این مهم انجام شده است.
رحمتی انتشار کتب سده بویژه در حوزه کاریکاتور و گرافیک را رخداد بسیار خوبی توصیف کرد و گفت: اگرچه جمع آوری اسناد و آثار در یک کتاب کار بسیار پیچیده‌ای است اما یک اثر یا کتاب در هر بخش و حوزه‌ای نمی‌تواند مدعی این باشد که ‌به تمامی هر آنچه که انتظار می‌رود را برآورده کرده است. بنابراین انتشار کتاب و آثارهای بیشتر اینچنینی می تواند به عنوان مکمل دیگر آثار کمک کند.
این هنرمند کارتونیست ادامه داد: البته تمام کسانی که در تدوین و نوشتن کتب سده دخیل بودند تمام سعی‌شان را کردند که کتاب جامعی منتشر شود که در این مسیر باید چالش‌ها و مشکلات آنان مانند تهیه اسناد را هم در نظر گرفت.
او درباره میزان استقبال مخاطب عام از این کتاب‌ها توضیح داد: به نظر من کسانی که در حوزه‌های تخصصی این کتاب‌ها دخیل هستند و فعالیت دارند خیلی ممکن است محل رجوع‌شان نباشد در حالی که معمولا علاقمندان به رشته مثلا گرافیک یا عکاسی مخاطبان اصلی این کتاب‌ها هستند. مثلا کارتونیست‌ها خودشان برخی اطلاعات در حوزه خود دارند و مخاطب عام به این کتاب‌ها رجوع‌ می‌کند.
رحمتی گفت: با این حال مخاطب خاص هم در مواقعی به کتاب‌ها رجوع می‌کند مثلا برای یک کارتونیست شاید جالب و مفید باشد که بداند در دهه 20 کارتونیست‌ها چگونه و با چه سبکی کار می‌کردند.
به گزارش شهر، انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری شهرداری تهران 6 جلد کتاب درباره سرمایه های نمادین تهران با عنوان مجموعه کتب سده منتشر کرده است. مجموعه کتب سده به تقویت هویت تهران و کسانی که در شکل گیری این هویت نقش برجسته ای داشته اند، در بازه زمانی یک صد ساله پرداخته و شامل «صد سال نقاشی در تهران»، «صد سال عکاسی مناظر شهری»، «صد سال گرافیک در تهران»، «صد سال کاریکاتور در تهران»، «صد سال شعر در تهران» و «صد سال نویسندگی در تهران» است.
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب ها سال گرافیک صد سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • برتری 1-0 دورتموند مقابل پاری سن ژرمن به روایت کارتون / فیلم
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • بازی بایرن مونیخ 2-2 رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 به روایت کارتون / فیلم
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور