Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه از پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی دو داروی کرونا در حوزه بستری خبر داد و در عین حال گفت: هزینه تست PCR در مراکز خصوصی معقولانه می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید سجاد رضوی، درباره پوشش بیمه‌ای فاویپیراویر و رمدسیویر، گفت: اگر دارویی در پروتکل‌های درمانی کرونا باشد، می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلا فاویپیراویر و رمدسیویر فقط در حوزه بستری استفاده می‌شوند و هر دو تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

پوشش بیمه ای فاویپیراویر و رمدسیویر در حوزه بستری

وی با بیان اینکه ابلاغیه پوشش بیمه‌ای این دو دارو در حوزه بستری چند روز قبل از سوی وزیر بهداشت، صورت گرفته است، افزود: در حوزه بستری ۹۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و اگر فردی توانایی پرداخت همان ۱۰ درصد را هم نداشته باشد، از طریق مددکاری بیمارستان پیگیری و پرداخت می‌شود. بر این اساس در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه فاویپیراویر و رمدسیویر در بخش بستری از سوی بیمه پرداخت می‌شود. برای حوزه سرپایی فعلا تصمیم گیری نشده است و هنوز این داروها وارد پروتکل درمانی سرپایی نشده‌اند.

۲۵۰ خدمت دندان پزشکی تعرفه دار می شوند

رضوی در ادامه از تصویت تعرفه‌های حدود ۲۵۰ خدمت دندان‌پزشکی در دولت خبر داد و گفت: بنابراین مردم از این به بعد می‌دانند که برای خدمات دندان‌پزشکی طبق تعرفه مصوب چقدر باید بپردازند. تعرفه حدود ۲۵۰ خدمت دندان پزشکی در دولت مصوب شده و فکر می‌کنم در هفته آینده ابلاغ می‌شود.

هزینه تست PCR معقولانه می شود

وی همچنین گفت: تعرفه تست تشخیصی PCR نیز مصوب شده و در این هفته عدد و رقم آن ابلاغ می‌شود که قیمت آن از قیمت‌های موجود کمتر خواهد شد. تست PCR در بیماران بستری و در مراکز ۱۶ ساعته وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام می‌شود، اما مردم برای انجام تست به صورت سرپایی از بخش خصوصی باید هزینه بپردازند که تعرفه آن مقداری متغیر است، حال ما تعرفه‌ای را ابلاغ می‌کنیم که از هزینه فعلی کمتر است. بر این اساس هزینه تست PCR در مراکز خصوصی معقولانه می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمه کرونا فاویپیراویر و رمدسیویر حوزه بستری پوشش بیمه ای دندان پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی

محمد مهدی ناصحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند، اما برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده است و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم. وی ادامه داد: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت