Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@02:51:48 GMT

این حالات نگران کننده بدن نشانه کمبود آب است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۹۲۷۵

این حالات نگران کننده بدن نشانه کمبود آب است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، اصطلاح و عبارت کم آبی ،به نظر میرسد که بسیار جدی است فکرمیکنید که هیچ ارتباطی با شما ندارد و ممکن است که فقط در کشور های فقیر و یا بلاهای شدید، مانند زمین لرزه اتفاق بیافتد؟درست است؟ خیر! کمبود آب، خیلی رایج تر از آن است که مردم فکر میکنند ؛ 75%از آمریکایی ها به طور مداوم دچار کمبود آب هستند و این را نمی دانند و حتی کمبود آب میتواند برروی بدن و حتی احساساتمان، تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روبرتالی از مرکز clear Lake Regional Medical; گفت60%از بدن ما از آب تشکیل شده است ,75%از آن ، در ماهیچه ها,85%از آن در مغز ما ,وجود دارد، که شبیه روغن، برای یک ماشین است ؛ وقتی احساس ناخوشایندی میکنید، اغلب ممکن است به علت کمبود آب بدن باشد.

 علائم کمبود آب در بدن

اگر علائم مطرح شده در این بخش از جام جم آنلاین را بررسی کنید ،حتما شگفت زده خواهید شد که بدن شما اغلب چطور کم آب است و چطور میتوانید ،برخی از مشکلات آزار دهنده سلامتی را به راحتی حل کنید.

مشکلاتی که با کمبود آب در بدنتان ایجاد می شود

1.خستگی :

شما در کار و در خانه خسته شده اید ,بعد از یک خواب خوب شبانه باز هم احساس خستگی میکنید چرا؟ اگر به طور مداوم احساس خستگی میکنید ،در واقع این احتمال وجود دارد که آب بدن تان کم است ؛ کمبود آب، باعث میشود که فعالیت آنزیمی بدنتان کاهش یابد و باعث شود، که انرژی کمتری را برای مزایای آینده تولید کند.

خستگی یکی از علائم کمبود آب در بدن

2.یبوست مزمن:

احساس نفخ و متورم شدن، میکنید علاوه بر سخت نفس کشیدن هیچ چیز بیرون نمی آید,به جز فیبر زیادی که در رژیم غذایی خود داشتید در این موارد، باید بررسی کنید که آیا آب به اندازه کافی میخورید یا نه!؟ کمبود آب ،یکی از دلایل شایع است که باعث یبوست مزمن میشود وقتی آب کافی ننوشید، ضایعات روده شما خشک میشود و به سختی بیرون می آید.

سردرد یکی از علائم کم آبی بدن

سر درد یکی از علائم کمبود آب در بدن

3.سردرد:

همانطور که 85%از آب بدنمان در مغزماست ،وقتی به اندازه کافی آب ننوشیم ,مغزمان فورا واکنش نشان میدهد ؛ مغز ،توسط یک لایه محافظ، از آب احاطه شده است,که کل مغز را شامل میشود . مصرف کم و یا عدم مصرف آب، باعث میشود که این لایه تبخیر شود این تخلیه باعث میشود که، مغز بر جمجمه فشار وارد کند و منجر به سردرد دردناک شود.

4. بوی بد دهان:

بزاق دهان دارای خاصیت ضدباکتریایی است اما کمبود آب باعث کاهش بزاق دهان می شود که بوی نامطبوع دهان را در پی دارد.

تب و لرز یکی از علائم کمبود آب در بدن تب و لرز یکی از نشانه های کمبود آب در بدن 5. تب و لرز:

همیشه داشتن تب و لرز به دلیل وجود ویروس و سرماخوردگی در بدن نیست و کمبود آب هم می تواند دلیل آن باشد در صورت کم آبی شدید بدن، فرد دچار علایم تب و حتی لرز می شود.

هوس خوردن شیرینی یکی از علائم کمبود آب در بدن

6. هوس خوردن شیرینی:

هنگامی که بدن دچار کم آبی می شود، فعالیت بعضی از اعضای بدن مانند کبد که آب مصرف و گلیکوژن ذخیره می کند، تحت تأثیر قرار گرفته و به همین دلیل هوس خوردن شیرینی در فرد ایجاد می شود .

توصیه هایی برای رفع کمبود آب بدن

روش های درمان کمبود آب در بدن

میتوان با مصرف منظم آب ،از این علائم نامطلوب جلوگیری کرد و یا حداقل آنها را کاهش داد در اینجا ،چند نکته درباره نحوه انجام این کار وجود دارد:

بلافاصله بعد از بیدار شدن ،2لیوان آب بنوشید ؛ شروع کردن روز خود بااین کار، نه تنها باعث میشود که احساس طراوت کنید، بلکه به هضم شما نیز کمک میکند. یک بطری آب شخصی بخرید و آن را با خود حمل کنید,مطمئن شوید بطری را که ،خریداری میکنید ،حمل آن برایتان راحت باشد. مواد غذایی حاوی آب مانند:خیار,گریپ فروت و البته هندوانه ، که حتما باید برای جلوگیری از کمبود آب در بدن، آنهارا مصرف کنید. برنامه کنترل و ردیابی مصرف آب را دانلود کنید ,تعداد زیادی از اینها در بازار وجود دارد,فقط یکی از آنها را انتخاب کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کم آبی خستگی سر درد باعث میشود تب و لرز کم آبی آب بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی