Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:09:14 GMT

یزدی‌‎‌ها به استقبال محدودیت‌های کرونایی رفتند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۹۹۰۹

یزدی‌‎‌ها به استقبال محدودیت‌های کرونایی رفتند

روز جمعه فرصتی دست داد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی سری به سطح شهر بزنم و با معدود شهروندانی  که در حال تردد یا خرید بودند گفتگویی انجام دهم.

البته بعلت محدودیت های استانی که طی ۲ هفته گذشته در سطح استان یزد اجرایی شده بود فروش گاههای یزد بطور کامل تعطیل بود و فقط آنهایی فعال بودند که مجاز بودند و باید مایحتاج اولیه زندگی مردم را فراهم می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر یزد در این روزها و این شبها و حتی قبل از اجرای محدودیت سراسری که قرار است از اول آذر اجرایی شود هم پای کار بوده و شبها شهر یزد خالی از رفت و آمد شده و فقط به صورت موردی فروش گاههایی که ذکر آن  رفت فعالیت می کنند.

حالا دیگر همه مردم، خطر را به شدت احساس کردند و آمار مبتلایان روزانه و فوتیها حاکی از بحرانی بودن شرایط و خطر افزایش شیوع بیشتر کرونا است.

با پوشش کامل(ماسک، دستکش، شیلد و یک شیشه مایع ضدعفونی کننده) به نقاط مرکزی شهر یزد رفتم و ابتدا با یکی از شهروندانی که در حال تردد در پیاده رو بود و ماسک هم زده بود همصحبت شدم که گفت: محدودیتهایی جدید باید زودتر از این اعمال میشد.

محمد دهقانی زاده با ابراز خرسندی از اعلام محدودیت های جدید افزود: باید همه پای کار باشیم تا شر این ویروس از سر مردم کوتاه شود.

محمد اخلاقی نژاد هم که در حال خرید از یک سوپر مارکت بود به خبرنگار ما گفت: ما یزدی ها از اعلام محدودیت های جدید حمایت می کنیم و امیدواریم همه مردم رعایت کنند.

به سراغ صاحب سوپر مارکت رفتم و او با بیان اینکه اعلام محدودیت های گذشته و جدید تاثیر زیای بر درآمد و فروش او گذشته تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که برای کاسبان ایجاد شده اما همه ما پای کار هستیم تا کرونا را شکست دهیم.

وی اضافه کرد: روزی‌رسان خداست و کسی هم در شیوع این بیماری نقشی نداشته و لذا چاره ای جز تحمل مشکلات ناشی از محدودیت ها نداریم تا انشاالله از شر آن رها شویم.

وارد یک نانوایی شدم و با شاطر همصحبت گردیدم که سخنان خود را با این شعر آغاز کرد که "خدا گر زحکمت ببندد دری/ ز رحمت گشاید در دیگری".

رضا محمدی افزود: محدودیت های جدید قطعا مشکلاتی برای شهروندان و کاسبان و مخصوصا کاسبانی که رزق آنها از همین کسب و کار تامین میشود و مجبورند طی این ۲ هفته بطور کامل تعطیل باشند ایجاد می کند اما ما راضی هستیم.

وی اظهار داشت: باید همه دست به دست هم دهیم تا این ویروس منحوس رخت بر بندد و چاره ای هم جز این نداریم.

از راننده یک تاکسی همین سوال را پرسیدم که ضمن استقبال از محدودیت های جدید در پیش رو گفت: درآمد من درطی ماههای گذشته کاهش یافته اما راضی هستم به رضای خدا و معتقدم باید همه همکاری کنند تا کرونا را فراری دهیم.

وی ادامه داد: عده زیادی روزانه به کرونا مبتلا میشوند، برخی ها جان می دهند و کادر درمان ما هم خسته و فرسوده شده اند و لذا باید از یک جایی شروع کنیم تا شیوع این ویروس، کم و کمتر شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با موثر خواندن محدودیت هایی کرونایی در کشور و استان به خبرنگار ایرنا گفت: این محدودیت ها با شدت کمتری از ۲ هفته قبل در این استان آغاز شده بود.

دکتر ابراهیم سلمانی افزود: تا زمانی که سخت گیریهای فعلی نبود شاهد افزایش روند مبتلایان بودیم اما با آغاز محدودیت ها تعداد موارد مبتلای سرپایی و بستری های ما در استان اندکی کاهش یافت و اگر این محدودیتها نبود شرایط ما بحرانی تر میشد.

وی ابراز امیدواری کرد محدودیتهای در پیش رو که از اول آذرماه آغاز می شود منجر به کاهش بیشتر موارد ابتلا شود.

سلمانی با بیان اینکه باید همه دست در دست هم دهیم تا این ویروس را ریشه کن کنیم اضافه کرد: اکنون یکهزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند که ۱۹۸ نفر آنان در بخش های ویژه تحت مراقبت می باشند.

وی هشدار داد: کاهش احتمالی موارد ابتلا در هفته های اینده نباید ما را خوشبین کند چرا که اگر رعایت نکنیم و رفت آمدها ادامه یابد این بیماری دوباره اوج می گیرد؛ کرونا تا پایان فصل سرما با ماست و لذا رعایت نکات بهداشتی، بهترین راه درمان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور محدودیت ها باید همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال