Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، خودروها در هفته گذشته افت قیمت ۴ تا ۴۰ میلیون تومانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و تنها تیبا ۲ معمولی بدون تغییر قیمت در بازار داد و ستد شد.

پشت پرده کاهشی شدن قیمت ها در بازار خودرو

برخی از فعالان بازار خودرو اثرات روانی جریانات سیاسی بر نرخ ارز و افت آن را دلیل کاهشی شدن بازار خودرو می دانند و برخی دیگر معتقدند دلیل این افت قیمت به مصوبه بهارستان نشین ها مبنی بر عرضه خودرو در بورس باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این تصمیم هر شخص می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند، روشی که برخی معتقدند شاید بتواند کاهشی شدن قیمت در بازار خودرو را به همراه داشته باشد.

جدول ارزان‌ترین خودروهای داخلی در بازار | کمتر از ۱۰۳ میلیون تومان نداریم!

از سوی دیگر برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند با توجه به تصمیمات جدیدی که برای بازار خودرو گرفته شده در کنار زمزمه های مطرح شده مبنی بر تغییر برخی مناسبات سیاسی را می توان از دیگر عوامل افت قیمت خودرو در هفته گذشته دانست.    

جدیدترین قیمت خودرو؛ پراید چند؟ | جوسازی دلالان برای مقابله با کاهش قیمت‌ها

همچنین، برخی دیگر تاکید دارند دلیل کاهش قیمت خودروها به دلیل انتظار برای عرضه بیشتر خودرو در بازار است، این گروه معامله گران تصور می کنند وضعیت تولید در فصل های پیش رو بهتر از قبل خواهد بود. این اعتقاد از آنجا ناشی می شود که آمار شش ماهه نشان می دهد که موجودی انبار خودروسازان رو به افزایش است. این روند میتواند عرضه در بازار را تقویت کند و از افزایش قیمت بیشتر جلوگیری کند.

قیمت پراید در بازار

پراید ۱۳۱ هفته گذشته تا یک قدمی ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافت، تا زمینه رسیدن قیمت این خودرو به زیر ۱۰۰ میلیون تومان فراهم شود، براساس ارزیابی بازار در این هفته این خودرو در محدوده قیمتی ۱۰۸ میلیون تومان در بازار معامله شد، که نسبت به هفته پیش افتی ۹.۲ درصدی داشته است.

تولید پراید ۱۳۱ هرچند متوقف شده، اما قیمت آن، همچنان این خودرو را در صدر خودروهای پرتقاضا قرار داده است. قیمت مدل هاچ‌بک پراید یا همان پراید ۱۱۱ نیز در هفته ای که امروز پایان می یابد به حدود ۱۲۵ میلیون تومان رسید و افت قیمت ۱۲.۵ درصدی را تجربه کرد. پراید ۱۱۱ را میتوان خودرو محبوب قشر جوان دانست، خودرویی که همیشه برای آن تقاضا وجود دارد و به هنگام خرید خودرو جوانان اصولا نیم نگاهی به آن دارند به همین دلیل روند قیمتی آن در بازار همواره مورد توجه است.

قیمت خانواده  ۲۰۶ در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشاندهنده آن است که قیمت خانواده پژو ۲۰۶ نیز که در ماههای اخیر پیوسته روند رو به رشدی داشت، در این هفته افت قیمت را تجربه کرد؛ افت قیمت خانواده ۲۰۶ به ۹ تا ۱۰ درصد رسید.

رصد بازار خودرو نشان می دهد که  پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در هفته گذشته افت قیمت ۶.۶ درصد را تجربه کرده و  قیمت آن نسبت به هفته پیش از آن به حدود ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است.

افت قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز در هفته گذشته نسبت به هفته قبل به ۹.۵ درصد رسید و  در بازار در محدود ۲۵۵ میلیون تومان قیمت خورد، پژو ۲۰۶ صندوق دار را می توان مدلی از این گروه دانست که طرفداران بسیاری در میان خانواده ها دارد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز در هفته گذشته به حدود ۱۹۶ میلیون تومان رسید و افت حدود ۱۱ درصدی را ثبت کرد.

بیشترین افت قیمت به سمند EF۷ رسید

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که سمند  LX با موتور EF۷ نیز در هفته ای که امروز آخرین روز آن است، بالاترین افت را در میان محصولات پرتیراژ داشته و قیمت آن به ۲۰۵ میلیون تومان رسید و افت قیمت ۱۶ درصدی را نسبت به هفته قبل داشته است.

براساس ارزیابی های صورت گرفته افت قیمت سمند LX در این هفته نسبت به هفته دوم آبان ماه ۲ درصد بوده و قیمت آن به ۱۷۲ میلیون تومان رسیده است. سمند سورن نیز در این هفته افتی ۱۰ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که خانواده تیبا نیز این هفته را با افت قیمت به پایان رساندند. تیبا صندوقدار در این هفته افت ۱۰.۴ درصدی را نسبت به هفته قبل ثبت کرد و قیمت آن ۱۲۰میلیون تومانی شد.

اما مدل هاچ بک این خانواده یا همان تیبا۲ معمولی در مدت زمان مورد بررسی بدون تغییر بود و با قیمت حدود ۱۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی همتراز تیبا است نیز همانند تیبا این هفته از افت قیمت در امان نماند و با افتی ۷ درصدی قیمت آن به ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

کد خبر 566443 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی میلیون تومان رسید هفته گذشته نسبت به هفته بازار خودرو نیز در هفته قیمت آن قیمت آن افت قیمت پژو ۲۰۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. قیمت‌ها در برخی موارد تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته و در هر دو بازار داخلی و مونتاژی دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از دو هفته رکود و افت ناچیز قیمت‌ها، سرانجام افزایشی شد. از صبح امروز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی رشد قیمت دارند و در برخی موارد یک خودرو وارداتی همانند هونگچی H۵، بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان گران‌تر شده است. روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو بلافاصله دچار رشد قیمت شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، رشد چند درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با ۴۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۷۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای روز، به نرخ ۷۵۶ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که روز گذشته رکورددار افت قیمت در بازار داخلی بود، امروز رکورد رشد قیمت را زد و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون با یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم از صبح امروز صعودی گزارش می‌شود.

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شد و به ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس اتوماتیک جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو است که رشد ۲۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند و با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که محصول جدید گروه بهمن به شمار می‌رود، تنها در یک روز توانسته ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شود و رکورد رشد قیمت محصولات مونتاژی را نصیب خود کند. این خودرو هم‌اکنون با دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت