Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا و وزیر امور خارجه ازبکستان طی دیداری در واشنگتن به اهمیت فوری کاهش خشونت‌ها در افغانستان تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «عبدالعزیز کاملوف» وزیرامور خارجه ازبکستان طی دیداری در واشنگتن درباره بن‌بست روند صلح  و کاهش خشونت‌ها در افغانستان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

خلیلزاد در توئیترش نوشت که دو طرف در واشنگتن درباره اهمیت فوری کاهش خشونت‌ها در افغانستان و نقش کشورهای منطقه در روند صلح این کشور صحبت کردند.

وی افزود که گسترش توسعه و روابط تجاری نیز از دیگر موضوعات مورد بحث بوده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که در این دیدار درباره برگزاری نشست چهارجانبه نمایندگان آمریکا، ازبکستان، پاکستان و افغانستان نیز گفت‌وگو کرده است.

خلیلزاد در تیرماه نیز طی سفر به ازبکستان ضمن تلاش برای کسب حمایت سران کشورهای آسیای مرکزی از روند صلح طالبان و دولت افغانستان، وعده سرمایه‌گذاری در منطقه را مطرح کرده بود.

کشته شدن سرکرده «حرکت اسلامی ازبکستان» در شمال افغانستان

ازبکستان: صلح در افغانستان زمینه اتصال آسیای مرکزی و جنوبی را فراهم می‌کند

تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانیازبکستان: طالبان در تعیین آینده افغانستان سهیم شودتلاش ازبکستان برای همکاری در روند صلح افغانستان

پیش از این نیز وزیر خارجه ازبکستان گفته بود که کشورش برای ایجای فضای مساعد جهت میزبانی از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان آماده است.

طی سالهای اخیر بویژه از زمان آغاز مذاکرات رسمی و مستقیم آمریکا و طالبان، قطر همواره میزبان گفت‌وگوها بوده است و این کشور اکنون نیز از مذاکرات بین‌الافغانی نیز میزبانی می‌کند.

دولت افغانستان بارها تلاش کرد تا میزبانی مذاکرات را از انحصار قطر درآورد و آلمان و یا نروژ را به عنوان کشور برگزار کننده گفت‌وگوهای صلح همواره پیشنهاد کرده است اما پافشاری طالبان سبب شد تا قطر بار دیگر به عنوان میزبان مذاکرات باقی بماند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ازبکستان طالبان اخبار افغانستان ازبکستان طالبان اخبار افغانستان خارجه ازبکستان صلح افغانستان کاهش خشونت روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی

تیم ملی فوتسال افغانستان در اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا، سهمیه جام جهانی را کسب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار نهایی پلی‌آف مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 از ساعت 8:30 امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت به وقت ایران) در سالن بانکوک آره‌نای تایلند میان تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان برگزار شد که افغانستان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید.

آنها که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده‌اند، با برتری در این مسابقه مجوز صعود به جام جهانی را به دست آوردند. مجید مرتضایی سرمربی پیشین تیم فرش‌آرای مشهد هدایت تیم افغانستان را بر عهده دارد.

با توجه به میزبانی ازبکستان از مسابقات جام جهانی 2024 و تعلق پنج سهمیه به قاره آسیا در این رقابت‌ها، مرحله پلی‌آف بین تیم‌های بازنده مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها برگزار شد که افغانستان با پیروزی در دیدار نهایی پلی‌آف، پنجمین تیم آسیایی جام جهانی فوتسال لقب گرفت.

پیش از این حضور تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان در جام جهانی فوتسال 2024 قطعی شده است؛ رقابت‌هایی که از 22 شهریور تا 13 مهر سال جاری برگزار می‌شود.

ازبکستان از ساعت 11:30 امروز در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا مقابل تاجیکستان صف‌آرایی می‌کند و ایران از ساعت 14:30، در دیدار فینال به مصاف تایلند خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان