Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه اراک با بیان اینکه چاره‌ای جز ایستادگی بر ارزش‌ها، قوی‌شدن در عرصه‌های مختلف و رسیدن به خودکفایی نداریم، گفت: در شرایط امروز گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم خیانت به ملت و انقلاب و نظام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز در شرایط حساس رویارویی با توطئه و دشمنی استکبار و آمریکا روبه‌رو هستیم که برای عبور از این شرایط، چاره‌ای جز ایستادگی بر ارزش‌ها، قوی شدن در عرصه‌های مختلف و رسیدن به خودکفایی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه اراک افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جنگ اقتصادی دشمن باید بیشتر از همیشه بر روحیه فداکاری، نیکوکاری و ایثار تمرکز کرد و همیاری و کمک مومنانه و مواسات در جامعه بیش از قبل رواج یابد بنابراین کسی در این دوران نباید به دنبال منافع شخصی و حزبی و گروه خود باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم غیرمنصفانه‌ترین کار به شمار می‌رود و چنین رفتاری خیانت به ملت و انقلاب و نظام است که خیر و برکتی هم برای صاحبان آن‌ها به دنبال ندارد، از سویی همه باید در زمینه کار‌، تلاش و تولید ملی تلاش و ایثار و مجاهدت کنیم زیرا کار، تلاش و رونق تولید عامل عزت، کرامت و سربلندی کشور و ملت ما است.

وی اضافه کرد: همه باید ویروس کرونا و مسئله پیشگیری را مورد توجه قرار داده و کسی نباید سلامت مردم و جامعه را با سهل‌انگاری به خطر انداخت بنابراین رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر: بسیج عامل اقتدار کشور در عرصه‌های دفاع و خدمت استامام جمعه رشت: ورود «بسیج» در هر عرصه‌ای پیروزی به‌همراه داردامام جمعه کرمان: تفکر بسیج گره گشای حل مشکلات امروز کشور است

امام‌جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن ایام هفته بسیج گفت: در طول انقلاب اسلامی، مردم همیشه در صحنه و انقلابی ایران با روحیه بسیجی توانسته با اقتدار و قدرت، انقلاب را از بحران‌ها و دوران حساس عبور دهند و این روحیه بسیجی و شجره طیبه بسیج همواره عامل اقتخار و غرور ملت ماست که قدرت این راه پرافتخار را در مسیر اعتلای فرهنگ بسیج و بسیجی می‌پیماید چراکه تفکر و روحیه بسیجی دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است.

وی تصریح کرد: بسیجیان مجاهدان فی‌سبیل‌الله بوده که خدمت صادقانه و مخلصانه به نظام، امت اسلامی و انقلاب اسلامی را در صدر فعالیت خود دارند و به‌دلیل ترویج همین روحیه ارزشمند بسیجی به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم بنابراین بسیج باید در تحکیم، بالارفتن سطح امنیت ملی و بین‌المللی و مقابله با دسیسه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیشتاز باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بسیج باید در رفع و مقابله با دسیسه دشمن در فضای مجازی تلاش کند زیرا دشمن به‌دنبال توطئه‌آفرینی و فتنه‌انگیزی در بستر فضای مجازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری برضرورت جایگاه خانواده و تربیت در خانواده تاکید کرد و گفت: سلامت خانواده در جامعه اسلامی کاری مهم و بسیار با اهمیت است که اگر به‌دنبال تربیت فرزندانی شایسته در مسیر خط شهید سلیمانی و شهید حججی هستیم باید مادران سیره رفتاری حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا حرمت و قداست جامعه حفظ شود زیرا یکی از بزرگترین آرمان‌های انقلاب اسلامی قداست خانواده است بنابراین در اجتماع و جامعه باید مراقبت کرد که راه هرزگی، بیهودگی و فساد دنبال نشده و به قداست خانواده آسیب وارد نشود و اجازه ترویج بی‌بند‌و‌باری و رفتارهای زشت و زننده را در جامعه نداد که این‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست و عامل ضربه به ریشه خانواده و جامعه است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: ریشه مشکلات و فسادهای اخلاقی در جامعه مربوط به خانواده و تربیت است به‌طوری که مسئله خانواده از مولفه‌های مهم بیانیه گام دوم به شمار می‌رود که باید همواره مورد توجه قرار گیرد زیرا آسیب خانواده به معنی ضربه مهلک و جدی به جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/711/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله دری نجف آبادی انقلاب اسلامی جمعه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند